صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۵۸۵۱۰
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

زارعی: ایران به اسرائیل و حامیانش نشان داد باید مراقب تحرکات خود علیه ما باشند

مطمئنا در آینده هیچ ائتلاف نظامی علیه ایران شکل نمی‌گیرد درحالی که قبل از حمله نظامی ما به اسرائیل، رژیم غاصب و آمریکا در حال مزه مزه کردن این موضوع بودند، اما در حال حاضر تهدیدات از بین رفته و مطمئنا در شرایط امنیت و ثبات بیشتری قرار گرفته‌ایم
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ گفتگو با سعدالله زارعی

به گزارش بصیرت، شبکه‌های فارسی زبان در طی روز‌های گذشته روایت‌ها و تحلیل‌های مختلفی از حمله نظامی ایران به اسرائیل و حمله متقابل رژیم کودک‌کش به ایران صورت داده‌اند. بصیرت در گفتگو با کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی به این موضوع پرداخته که احتمال حمله و تقابل نظامی اسرائیل علیه ایران به چه میزان است؟

سعدالله زارعی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با بصیرت در خصوص این موضوع که در صورت حمله اسرائیل به ایران به عنوان اقدام متقابل آیا شاهد تکرار حملات بین ایران و رژیم صهیونیستی براساس آنچه شبکه‌های فارسی زبان معاند عنوان می‌کنند خواهیم بود، گفت: یکی از موضوعاتی که دشمن از آن بسیار سخن می‌گوید وجود نیرو‌های نیابتی است که به دستور ایران در مسائل مرتبط با منطقه بخصوص فلسطین نقش آفرینی می‌کنند به این خاطر باید بدین موضوع مهم اشاره کنم که ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد.

وی در این باره یادآور شد: به این معنا که نیرو‌های مقاومت منطقه به نیابت از جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و اسرائیل درگیر نمی‌شوند، بلکه حزب الله لبنان به عنوان مردم و جریان لبنانی از سرزمین و کشور خود دفاع می‌کند و در برابر بمباران‌های لبنان از کشور خود دفاع می‌کند یا یمنی‌ها از امنیت خود دفاع و با منطق خود کار می‌کنند این موضوع در خصوص عراق و سوریه نیز مصداق دارد. پس اصل بحث نیروی نیابتی ایران اتهام زشتی است که غربی‌ها برای تحقیر مقاومت بیان می‌کنند

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده دنبال جنگ افروزی نیست و نخواهد بود. با پایان عملیات علیه رژیم صهیونیستی مقامات ایران رسما اعلام کردند عملیات تمام شده و تداوم نخواهد داشت پس چنانچه اسرائیلی‌ها دست به کاری نزنند ما نیز عملیات جدیدی علیه اسرائیل در دستور کار قرار نمی‌دهیم.

وی در این باره خاطر نشان کرد: در صورتی که اسرائیل تهدیدات خود علیه حمله به مواضعی در ایران را عملی کند مثل دفعه قبل از کشور و عناصر و نیرو‌های خود دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن ما را مورد تهاجم قرار دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان گسترش درگیری‌ها در منطقه وجود دارد، گفت: حمله ۲۶ فروردین ماه به مواضعی در اسرائیل نشان دهد غرب علی رغم تهدید ایران نتوانست جلوی حمله ما را بگیرد با اینکه تماس ها، نامه‌ها و واسطه‌های مختلفی حتی تهدید و تطمیع در میان بود، اما آن‌ها نتوانستند مانع حمله ایران شوند چرا که اسرائیل و کشور‌های غربی نمی‌توانستند مانع تحقق خواسته ایران شوند براین اساس بعید به نظر می‌رسد آن‌ها نیز به سمت درگیری مجددی پیش بروند.

وی در این باره توضیح داد: البته این گفته بدین معناد نیست که قطع به یقین اسرائیل دیوانه وحشی دست به اقدامی علیه ایران نمی‌زند، اما آنچه مسلم است شاهد وقوع جنگی بین ایران و اسرائیل نخواهیم بود ممکن است درگیری‌های ضعیف و پراکنده‌ای صورت بگیرد که البته این احتمال هم ضعیف است، اما حمله ایران به اسرائیل نشان داد باید مراقب تحرکات خود در قبال ما باشند.

سعدالله زارعی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز نسبت به روز ۲۶ فروردین در وضعیت امنیتی با ثبات تری قرار داریم، اما در مقابل وضعیت امنیتی اسرائیل به شدت نزول یافته، ضمن اینکه کشور‌های منطقه نمی‌توانند به آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران پایگاه بدهند چرا که ایران با هیچ کشوری در این موضوع شوخی ندارد.

وی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: این روند نشان می‌دهد اقداماتی که جبهه مشترک قبل از این قضایا توسط اسرائیل و غرب برای زدن ضرباتی به ایران دنبال می‌گردید از بین رفته لذا مطمئنا در آینده هیچ ائتلاف نظامی علیه ایران شکل نمی‌گیرد درحالی که قبل از حمله نظامی ما به اسرائیل، رژیم غاصب و آمریکا در حال مزه مزه کردن این موضوع بودند، اما در حال حاضر تهدیدات از بین رفته و مطمئنا در شرایط امنیت و ثبات بیشتری قرار گرفته‌ایم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات