صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۸۶۷۸
سردار ایرج مسجدی، رئیس ستاد نیروی قدس سپاه در گفت‌وگو با صبح صادق

صهیونیست‌ها حریف ما نیستند

پایگاه بصیرت / حسن نوروزی/ گروه پرونده
رژیم صهیونیستی در کمتر از هفت ماه متحمل دو ضربه کاری شد که هر یک از حیث داخلی و خارجی، ترمیم‌ناپذیر است. نخستین ضربه، عملیات «طوفان‌الاقصی» بود که یک غافلگیری استراتژیک و شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بزرگ برای تل‌آویو به شمار می‌آمد. دومین ضربه نتیجه ناتوانی و خطای محاسباتی سران صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران بود که در نهایت به عملیات نظامی بی‌سابقه و کم‌نظیر ایران علیه رژیم صهیونیستی منتهی شد. عملیات «وعده صادق» که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی دستگاه‌های گوناگون صورت گرفت و هم‌افزایی میدان و دیپلماسی را نشان داد، پیام‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه داشت. بنابراین، درباره این فتح شیرین و درباره شهید طهرانی‌مقدم که قدرت موشکی امروز ما به اراده او بنا شد و برخی از شبهاتی که در فضای رسانه روز به روز تکثیر می‌شود، به گفت‌وگو با «سردار ایرج مسجدی» مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه و سفیر پیشین ایران در عراق نشستیم.
 
 آیا در عملیات وعده صادق فتح و پیروزی بزرگ محقق شد؟ 
این عملیات در 75 سال حضور اشغالی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی کاملا بی‌سابقه بوده است. برای ما هم انجام این نوع از عملیات با این ابعاد تا کنون مسبوق به سابقه نبوده است و برای نخستین بار رقم می‌خورد. در این عملیات هیمنه نیروهای صهیونیستی به شدت شکست؛ چرا که جدیت و قدرت ایران را به خوبی دیدند. صهیونیست‌ها اصلا به ذهن‌شان خطور نمی‌کرد که ایران چنین عملیاتی را با این ابعاد انجام دهد. بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی با تماس‌ها و پیام‌های مکرری که داشتند نمی‌خواستند چنین عملیاتی از ایران سر بزند؛ ولی ایران مصمم بود و به خوبی به رژیم صهیونیستی فهماند که اگر بخواهد به نیروی ایرانی یا خاک ایران تجاوز کند، چنان سیلی محکمی خواهد خورد که تا کنون کسی به او نزده بود. ایران با عملیات وعده صادق، کلام رهبر معظم انقلاب را به تصویر کشید که دوران بزن دررو تمام شده است. کسی که امروز علیه ایران تهدیدی می‌کند یا اقدامی انجام می‌دهد، باید پای این اقدام خود بایستد. از همین‌رو امروز رژیم صهیونیستی کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته است؛ از یک طرف ترس زدن را دارد؛ چرا که مطمئن است که ایران پاسخ درخور و محکم‌تری خواهد داد. از طرفی هم نمی‌داند با هژمونی و قلدرمآبی که از دست داده چطور برخورد کند. به اعتقاد من امروز ایران درس قابل قبولی به دشمن داده است.
 
با ظهور شبهات در فضای مجازی و جعل و وارونه نشان دادن حقایق، یکی از شبهاتی که مطرح می‌شود این است که چرا ما از اصل غافلگیری استفاده نکردیم؟ 
سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب و بیانیه‌های سران عالی رتبه لشکری و کشوری از همان ساعت‌های اولیه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نشان می‌داد غافلگیری در دستور کار ایران قرار ندارد. به نوعی می‌شود گفت، این بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها برای آماده‌سازی رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات وعده صادق خبر می‌داد تا به آنها نشان دهیم حتی در اوج آمادگی هم حریف ایران نخواهند بود.
 
آینده تقابل  ایران با رژیم صهیونیستی را چگونه می‌بینید؟
ایران پس از عملیات به صراحت پایان عملیات را اعلام کرده است و اصراری بر گسترش تنش ندارد. این به این معنا نیست که ما دشمنی خود را با رژیم صهیونیستی تمام شده اعلام کرده‌ایم. دشمنی ما با رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی پا برجاست. مسئله در این جا ادامه تنش است. ما اصراری بر ادامه تنش‌ها نداریم و همانطور که گفتیم اگر رژیم صهیونیستی بخواهد عملیات یا اقدامی را علیه نیروها و خاک وطن‌مان انجام دهد، پاسخ بسیار سخت‌تری را دریافت خواهد کرد. ما خود را برای هر شرایطی آماده کرده‌ایم. امروز حتی اگر آمریکایی‌ها بخواهند با صهیونیست‌ها وارد گود شوند، ما توان مبارزه با آنها را داریم. در ماجرای شهادت حاج قاسم ما با هدف‌گیری عین‌الاسد، پایگاه آمریکایی‌ها پاسخ دادیم. این نکته را توجه داشته باشید که این قبیل اقدامات ما به خونخواهی حاج قاسم نبود؛ چرا که یک تار مو و یک قطره خون حاج قاسم را با تمام دولت و حکومت و اذناب آمریکایی‌ها مقایسه نمی‌کنیم؛ از بالا دست‌ترین شخص آمریکا تا پایین‌ترین آنها خاک پای حاج قاسم هم نمی‌شوند. بنابراین اقدامات ما در وعده صادق هم به همین شکل است. اگر ما به فکر پاسخ هستیم، نه خونخواهی، از این رو است که هیچ یک از افراد دشمن قابل مقایسه با نیروهای ما نیستند.  
ما شروع‌کننده جنگ نیستیم، اما زیر بار زور هم نمی‌رویم. ما در هشت سال دفاع مقدس شروع‌کننده جنگ نبودیم، ولی وقتی نیروهای بعثی پای خود را از گلیم‌شان درازتر کردند، رزمنده‌های ما آنها را تارومار کردند و درسی به آنها دادند که دیگر فکر حمله به ایران را نکنند. امروز هم اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، نیروهای ما چنان پشیمان‌شان می‌کنند که حتی در خیال‌شان هم نمی‌دیدند.
 
این روزها و پس از حماسه عملیات وعده صادق نام  شهید طهرانی‌مقدم بیش بر سر زبان‌ها افتاده است،درباره شهید برای‌مان ‌بگویید.
پدر موشکی ایران، «شهید طهرانی‌مقدم» در زمان جنگ که دشمن بعثی ما تا بن دندان مسلح بود و به دور و نزدیک کشور ما حمله می‌کرد، بر این شد که موشک‌های جنگی را به دست جوانان و نیروهای کشورمان تولید کند. او می‌گفت اگر کسی به ما موشک نفروشد، می‌خواهیم چه کار کنیم؟ بنابراین باید خودمان دست به کار شویم و خودمان مولد باشیم. اعتقاد راسخ بر «ما می‌توانیم» داشت. کسی که می‌خواهد کوه را فتح کند، باید علاوه بر اینکه توانایی رفتن داشته باشد، باید به فتح هم اعتقاد داشته باشد. شهید طهرانی‌مقدم اعتقاد به توانستن و فتح را به بهترین شکل ممکن داشت.
حقیقتا خون شهدای ما جریان‌ساز است. هر یک از این شهدا که از این دنیا رفتند، مسیرشان پر رونق‌تر شد و با سرعت بیشتری حرکت آنها ادامه یافت. این فقط مختص شهدای رزمنده نیست. مگر وقتی امام جمعه ما را به شهادت رساندند، نماز جمعه‌ها تعطیل شد؟ آیا حضور مردم در نماز جمعه‌ها بیشتر نشد؟ این خاصیت انقلاب اسلامی است که هر قسمتی که شهید می‌دهد، مردم حضور بیشتری پیدا می‌کنند و قدرت‌گیری‌ نیروها هم در آن نقطه بیشتر می‌شود. برای نمونه، آیا قدرت امروز ما در صنعت موشکی بیشتر از زمان شهید طهرانی‌مقدم نیست؟ این خاصیت خون شهید طهرانی‌مقدم است که قدرت موشکی و قدرت نیروهای ما را به آن درجه رسانده است که عملیاتی را به نام وعده صادق به راه می‌اندازد و همه دنیا از آن متعجب می‌شوند. 
نکته دیگری که به اعتقاد من بسیار قابل توجه است، این است که نیروهای همراه شهید پس از شهادت ایشان با شدت و قدرت بیشتری فعالیت می‌کنند. برای نمونه، شهید زاهدی دوستان، برادران و همکاران زیادی داشت که آنها موقعی که شهادت  شهید زاهدی را دیدند، انگیزه‌شان برای ادامه کار بسیار بیشتر از قبل شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات