صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۵۹۵۱۴

خسارت ۳ میلیارد دلاری بندر ایلات در پی اقدامات ارتش یمن

یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد در پی اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ، خسارت ۳ میلیارد دلاری به بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی وارد شده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد در پی اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ، خسارت ۳ میلیارد دلاری به بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی وارد شده است. این اندیشکده آمریکایی در گزارشی نوشت خسارت‌های مستقیم اقتصادی بندر‌ ام‌الرشراش (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی به دلیل اقدامات یمن در دریای سرخ به ۳ میلیارد دلار رسید. اندیشکده الشرق الاوسط که مقر آن در واشنگتن است، به‌ رغم اینکه در بسیاری از مسائل از رژیم صهیونیستی و آمریکا جانبداری می‌کند و در مسائل سیاسی، نظامی و دیپلماتیک تلاش کرده است سانسور و مغالطه کند اما این بار در گزارشی به قلم «موشه تردمان» اعتراف کرد رژیم تل‌آویو به دلیل اقدامات یمن خسارت‌های اقتصادی زیادی متحمل شده است.

در این گزارش آمده است: محاصره‌ای که یمنی‌ها در حال حاضر در دریای سرخ ایجاد کرده‌اند، به اقتصاد اسرائیل آسیب وارد کرد و مشکلاتی برای بندر ایلات که به طور اساسی از طریق آن خودرو وارد می‌شود و کود پتاسیم به آسیا و اقیانوس آرام صادر می‌شود به وجود آورد و این بندر به دلیل این امر حدود ۳ میلیارد دلار خسارت دید. در بخشی از این گزارش آمده است: هفتم فوریه در جلسه استماع کنست درباره آثار اقتصادی اقدامات یمن، گدعون گولبر، مدیر بندر ایلات از کابینه اسرائیل خواست حقوق کارکنان این بندر را فراهم و پرداخت کند. طبق این گزارش، یکی دیگر از چالش‌های بلندمدت پیش روی دشمن صهیونیست که به طول مدت بحران جاری در دریای سرخ بستگی دارد، اختلال و تعطیلی گسترده در زنجیره واردات جهانی است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات