صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۵۹۸۴۸

مکتب شهدا

آیین رونمایی از کتاب «مکتب شهدا» از انتشارات سرو، با حضور «سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی» رئیس عقیدتی ـ سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، «اسماعیل منصوری لاریجانی» صاحب‌نظر، نویسنده و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، «رمضان شعبانی سارویی» نویسنده کتاب، «علیرضا سلیمی» مدیر نشر سرو و جمعی از خانواده معظم شهدا و اهالی فرهنگ در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار شد. 
به گزارش «صبح صادق»، سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران،‌ در این مراسم تصریح کرد: «شهید زنده، زنده‌کننده و جهت‌دهنده است. اینکه گفته می‌شود شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است، به خاطر این است که شهدا زنده هستند. آنها در میدان و تأثیرگذار هستند. این کتاب قبل از اینکه برای سخنرانان یادواره‌های شهدا مفید باشد، باید برای مسئولان ما مفید و مورد استفاده باشد.»
سردار جوانی افزود:‌ «شهدا الگویی داشتند و با توجه به آن الگو، طوری زیست کردند که شهید شدند. الگوی شهدا، شهدا بودند. الگوی اولین شهدای ما هم شهدای کربلا و صدر اسلام بودند.»
رئیس سازمان عقیدتی‌ـ سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه امروز نقل خاطرات شهدا بسیار ارزشمند است، افزود: «افرادی در تراز اول علمی قرار داشتند؛ اما برای امام حسین(ع) روضه‌خوانی می‌کردند تا این مکتب باقی بماند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید تولید ۱۰۰ برابری داشته باشیم.»
منصوری‌لاریجانی، نویسنده و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، در بخش دیگر این مراسم گفت: «در جبهه‌ها شایسته‌سالاری رعایت می‌شد؛ اما آیا مسئولان ما شایسته‌سالاری را رعایت می‌کنند یا بر اساس زد و بندهای سیاسی پست و مقام‌ها داده می‌شود؟ این سؤال در ذهن جوان‌ها رخنه کرده است.»
او از اقدام برخی مسئولان گلایه کرد و گفت: «من در جمع‌های خصوصی راحت از دنیای شهدا سخن می‌گویم؛ اما در جمع‌های رسمی، با صدای آرام به من می‌گویند: «۵ دقیقه وقت دارید صحبت کنید.» مسئولان حوصله ندارند از شهدا بشنوند.»
در پایان این مراسم از کتاب «مکتب شهدا» رونمایی شد. «مکتب شهدا» کتابی است که دکتر رمضان شعبانی سارویی تدوین کرده و در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی شده است. این کتاب در شش فصل شامل جایگاه و اهمیت جهاد و شهادت، طراحی الگوی مکتب شهدا، مؤلفه‌ها و شاخص‌های اعتقادی، مؤلفه‌ها و شاخص‌های اخلاقی، مؤلفه‌ها و شاخص‌های رفتاری، مؤلفه‌ها و شاخص‌های دانشی مهارتی تنظیم شده است.   
کتاب مکتب شهدا، اولین کتاب تحلیلی ـ توصیفی است که با طراحی الگوی مکتب شهدا، افزون بر تدوین ۸۰ شاخص از فرهنگ ایثار و شهادت، به روایت و نقل خاطره از سیره عقیدتی، اخلاقی، رفتاری و دانشی‌ـ مهارتی حدود 500 نفر از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم، شهدای عرصه امنیت و سلامت کشور در ۴۵۹ صفحه اختصاص دارد. این کتاب از سوی نشر «سرو» بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات