صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۶۰۱۶۵

نزدیک قله‌ایم ناامیدی ممنوع

پایگاه بصیرت / سیدمحمدعلی فروتن/ گروه سیاسی

از دست دادن رئیس‌جهمور محبوب و مغتنم کشور آیت‌الله رئیسی، داغی است که مانند داغ حاج قاسم عزیز هیچ گاه فراموش نخواهد شد و خدمات این شهید عزیز در چشم و یاد این ملت خواهد ماند، اما آنچه در این یادداشت قابل بیان است، توجه به نکاتی است که می‌تواند به تحلیل و ارزیابی و چگونی مسیر آینده کشور کمک کند:
۱ـ دلیل بی‌تابی و بی‌قراری مردم برای رئیس‌جهمور شهیدشان چیست. به راستی چرا اکثریت مطلق مردم ایران این میزان در سوگ رئیس‌جمهور بی‌تابی و بی‌قراری کردند؟ پاسخ مشخص است، مردم ایران تفاوت مسئولی که به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت به آنهاست و زندگی خود را وقف مردم کرده با مسئولی را که احیانا تنها ادای انجام کار را درمی‌آورد، اماً عملا بی‌رمق و بی‌انگیزه و بی‌حوصله است، درک می‌کنند. 
۲ـ خود نوع و کیفیت شهادت رئیس‌جمهور مدال افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است؛ چرا که عالی‌ترین مسئول اجرایی کشور در حین خدمت به مردم و در تلاش برای حل مشکلات کشور در نقطه صفر مرزی این چنین فدای ایران و ایرانیان می‌شود. 
3ـ با اینکه از دست دادن آیت‌الله رئیسی بسیار سخت و سنگین بود، اما یک نکته را نباید فراموش کرد و آن، موضوع اصل بودن انقلاب اسلامی است. حضرت امام(ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال جنگ و شهدای مدافع حرم و امنیت، شهیدان رجایی و باهنر و بهشتی، حاج قاسم و حالا هم شهید رئیسی، همه و همه یک هدف داشتند و آن هم رشد و پیشرفت و پایداری و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است. این بزرگان خود را وقف این اصل کردند و آن هم اصل انقلاب اسلامی است. بنابراین شهادت آیت‌الله رئیسی را نیز باید در این مسیر ارزیابی کرد.
4ـ شهادت آقای رئیسی با این حضور مردم در مراسم‌های تشییع و یادبود، منجر به وحدت، یکپارچگی و حتی ایجاد امنیت ملی و سرمایه اجتماعی برای کشور شد و طبیعی است باید از فرصت پیش آمده به بهترین شکل استفاده کرد و در جهت رشد و پیشرفت کشور از آن کمک گرفت.
5ـ توجه به قانون اساسی فوق‌العاده بی‌نظیر و مترقی کشور است که برای همه بحران‌های احتمالی، چاره لازم را اندیشیده و در این چالش، نیز سربلند بیرون آمد و امورات کشور به خوبی پیگیری شد که این موضوع خود نشانی از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.
6ـ انتخاباتی که قرار است ۸ تیر برگزار شود. این موضوع اهمیت دارد که فردی باید جایگزین شهید رئیسی شود که نزدیک‌ترین به وی باشد‌، هم از جهت رویکردی و فکری و هم از جهت برنامه‌ای و کارکردی. 
نکته  پایانی اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی نزدیک به قله است. بنابراین، در این مسیر هیچ کس حق ناامیدی و از دست دادن روحیه را ندارد و نباید نگران آینده بود، چرا که مسیر روشن است و ان‌شاءالله کشور از این روزهای سخت از دست دادن شهید رئیسی عبور خواهد کرد و بار دیگر بر مدار رشد و پیشرفت و بالندگی قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات