تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۰۲۴۵
در آستانه نشست شورای امنیت درباره رفح؛

حماس: شورای امنیت به مسئولیت‌های «قانونی» و «اخلاقی» خود عمل کند

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای در آستانه آغاز نشست امروز (سه‌شنبه) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت «رفح» در پی کشتار اشغالگران در اردوگاه آوارگان فلسطینی، خواستار عمل کردن این نهاد بین‌المللی به مسئولیت‌های خود شد.

در بخشی از بیانیه جنبش حماس آمده است: ما از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت می‌خواهیم اقدامات عملی و فوری برای توقف تجاوزات روزافزون به شهر رفح انجام دهند؛ شهری که در معرض بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفته و خانه‌ها و چادرهای آوارگان در مناطق مختلف هدف قرار می‌گیرند.

حماس تاکید کرد: ما از شورای امنیت می‌خواهیم در قبال بی‌اعتنایی رژیم جنایتکار صهیونیستی به تصمیم دیوان بین المللی دادگستری که دستور توقف فوری تجاوز به رفح را در این شهر صادر کرده است، به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود عمل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نسبت به تشدید فاجعه انسانی و بهداشتی در شهر رفح با توجه به حمله ارتش جنایتکار صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در این شهر که باعث از کار افتادن اکثر آنها شده است، هشدار می‌دهیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع دیپلماتیک امروز از برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ (۲۲:۳۰ به وقت تهران) در پشت درهای بسته و با موضوع حملات رژیم صهیونیستی به رفح خبر دادند.

منابع خبری پیش تر گزارش داده بودند که الجزایر به دنبال کشتار و جنایت دشمن صهیونیستی در رفح که به شهادت ده‌ها آواره فلسطینی منجر شد، خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه (ششم خرداد) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه حدود ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

این حمله درحالی انجام شد که دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه (چهارم خرداد) با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری حمله رژیم صهیونیستی به رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین‌المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین‌المللی همراه شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: حماس ، شورای امنیت ، رفح ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات