بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۶۰۲۸۹

بورل: سازمان ملل متحد به دلیل استفاده از حق وتو فلج شده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با گوشه چشمی به مخالفت آمریکا با قطعنامه‌های پیشنهادی در شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه هشدار داد که نظام سازمان ملل متحد در پی استفاده از حق وتو، فلج شده است.

جوسپ بورل روز چهارشنبه طی سخنانی در بروکسل گفت: نگاه کنید در شورای امنیت چه اتفاقی افتاده است. هیچ توافقی در میان نیست و فقط وتو است.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماجرای جنگ غزه از حق وتوی خود استفاده نکرده‌اند، افزود: «نظام سازمان ملل متحد در پی وتوهای پیاپی فلج شده است. این وتوها باعث بروز درگیری و درگیری‌ هم منجر به تلفات و گسترش نا امنی می‌شود.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جنگ غزه را بزرگترین مساله اخلاقی جامعه جهانی توصیف و بر لزوم اجرای احکام دادگاه لاهه برای توقف جنگ تاکید کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری هفته پیش با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست که به سرعت عملیات نظامی خود را در رفح متوقف و گذرگاه‌های مرزی را برای انتقال کمک‌های بشردوستانه باز کند. دادستان دیوان بین‌المللی کیفری نیز خواستار صدور حکم بازداشت سران رژیم اسرائیل شده است.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح واقع در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند حمله‌ور شده و تاکنون دها فلسطینی را به شهادت رسانده است.

‎بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۵ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۹ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات