صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۳۵

اخراج یک پرستار در نیویورک به دلیل همدردی با مادران غزه

یک پرستار فلسطینی-آمریکایی از سوی مرکز پزشکی «لانگون هلث دانشگاه نیویورک» به دلیل ابراز همدردی با مادران غزه که کودکان خود را در حملات اسرائیل از دست داده‌اند، از کار اخراج شد.

«حسن جبر» پرستار مامایی فلسطینی-آمریکایی زمانی که برای دریافت جایزه خود به خاطر انتخاب به عنوان پرستار نمونه در مرکز پزشکی «لانگون هلث دانشگاه نیویورک» در جایگاه قرار گرفت، از رنج مادران غزه سخن گفت و پس از آن اخراج شد.

«حسن جبر» به دلیل مراقبت دلسوزانه از مادرانی که نوزادان خود را از دست داده بودند، از سوی مرکز پزشکی «لانگون هلث دانشگاه نیویورک» مورد تقدیر قرار گرفت؛ اما مقامات دانشگاه ابراز همدردی وی با مادران غزه را نتوانستند تحمل کنند.

او در جریان دریافت این جایزه در تاریخ 7 می گفته بود: «برایم دردناک است که می بینم زنانی از کشور من در جریان نسل‌کشی کنونی غزه متحمل صدمات غیرقابل تصوری می‌شوند».

«حسن جبر» در تاریخ 22 می در صفحه اینستاگرام خود نوشت که در اولین شیفت پس از دریافت تقدیرنامه به محل کار خود رفته، اما از سوی رئیس بیمارستان و معاونت پرستاری احضار شده است. مقامات این مرکز پزشکی او را به «برهم زدن مراسم»، «به خطر انداختن دیگران» و «بدگویی به مردم» متهم کرده‌اند و پس از پایان شیفت او دوباره احضار شده و این بار نامه اخراجش را به دستش داده‌ و از او خواسته‌اند تا فورا محل کارش را ترک کند.

این پرستار در مصاحبه‌ با روزنامه نیویورک تایمز از سخنان خود دفاع کرد و گفت که صحبت در مورد جنگ با توجه به ماهیت جایزه‌‌ای که دریافت کرده، «مرتبط» بود.

وی افزود: «این جایزه برای بازماندگان بود، برای مادران داغدار بود؛ از 7 اکتبر 2023، اسرائیل جنگی را علیه غزه به راه انداخته است که بر اثر آن بیش از 117000 فلسطینی کشته یا زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود 10000 نفر نیز مفقود شده‌اند».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات