صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۷۱۶۷

تجارت خارجی غرب لطمات شدیدی از حمایت انصارلله از مردم غزه دیده است

بی‌تردید انصارلله در کنار سایر جبهه‌های مقاومت ضربات شدیدی به تجارت جهانی وارد کرده‌اند چرا که توقف تجارت در مسیر دریای سرخ به غرب و اسرائیل زیان جبران ناپذیری وارد کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ مصدق مصدق‌پور

یکی از موضوعاتی که طی ماه‌های اخیر بر جهان اسلام ثابت شده این موضوع بسیار مهم است که اسرائیل فقط در برابر محور مقاومت و پاسخ دادن‌های محور مقاومت به حملات و جنایات‌های اسرائیل کوتاه می‌آید یا به زبان بهتر اسرائیل و آمریکا فقط با زبان زور، زبانی که خود قصد دارند خواسته‌هایشان را به کشور‌های مختلف تحمیل کنند متوجه وخامت وضعیتی می‌شوند که در پیش روی آنهاست.

شاید بهترین نمونه و مثال برای این سخن راهی است که حوثی‌ها در پیش گرفته اند، آن‌ها در برابر جنایت اسرائیل و حمایت‌های آمریکا و غرب از نتانیاهو و نسل‌کشی که در غزه به راه انداخته لحظه‌ای کوتاه نیامدند بلکه با بستن شریان حیاتی و اقتصادی غرب و مانع تراشی در برابر تجارت کشور‌های اروپایی زیان بسیاری بر اسرائیل و حامیانش وارد می‌کنند.

حوثی‌ها به درستی نشان دادند با غربی‌ها باید به زبان آن‌ها سخن گفت. غربی‌هایی که تمام قد از کودک کشی در غزه حمایت می‌کنند باید تنبیه شوند لذا کشتی‌های تجاری که به مقصد اسرائیل می‌رود برای اینکه در دریای سرخ مورد حمله یمنی‌ها قرار نگیرد باید دور قاره آفریقا حرکت کند تا بتواند بار خود را به اسرائیل برساند، روندی که منجر به افزایش هزینه‌های مختلف؛ بالا رفتن تعرفه حمل و نقل و بیمه می‌شود لذا هیچ کشتی حاضر نیست این مسیر را طی کند؛ ضمن اینکه زمان‌بر شدن ارسال غذا به اسرائیل به دلیل دور زدن‌های مکرر جغرافیایی موجب فاسد شدن غذا و تحمیل هزینه‌های اضافی به اسرائیل شده است.

بی‌تردید انصارلله در کنار سایر جبهه‌های مقاومت ضربات شدیدی به تجارت جهانی وارد کرده‌اند چرا که توقف تجارت در مسیر دریای سرخ به غرب و اسرائیل زیان جبران ناپذیری وارد کرده است. حملات حزب‌الله به اسرائیل باعث تخلیه بخش قابل توجهی از اسرائیل شده است به طوری که بخش قابل توجهی از مناطق و شهرک‌های شمال اسرائیل تخلیه شده لذا ناامنی در این مناطق بسیار افزایش یافته و شرایط برای شهرک نشینان بسیار سخت شده است.

در این موضوع تردیدی نیست که به دلیل افزایش فشار‌ها بر نتانیاهو وی مترصد این است که با دسیسه‌های مختلف پای ایران و حزب‌الله را به جنگ با اسرائیل باز کند چرا که نتانیاهو به خوبی می‌داند در صورتی که ایران به صورت مستقیم وارد این جنگ شود قطعا پای آمریکا و کشور‌های غربی به جنگ با ایران باز می‌شود و نتانیاهو می‌تواند همچنان فرصتی برای باقی ماندن در قدرت بخرد در حالی که ایران متوجه دسیسه‌های اسرائیل است لذا صبر استراتژیک در پیش گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات