صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۵۲
با دستور رییس سازمان انرژی اتمی

منطقه هسته‌ای اصفهان به نام «شهید آیت‌الله رییسی» نامگذاری شد

منطقه هسته‌ای اصفهان با دستور و حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به نام «شهید آیت‌الله رییسی» نامگذاری شد.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در آیین نامگذاری این منطقه که با حضور استاندار اصفهان همراه بود، اظهار داشت: این نامگذاری به پاس خدمات و گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهید جمهور، شهدای همراه و شهیدان صنعت هسته‌ای انجام شد.

وی ادامه داد: حمایت و توجه رییس جمهور شهید به صنعت هسته‌ای همواره وجود داشت، زیرا این مقوله راهبردی در صنعت و عرصه بین‌المللی جایگاه والایی دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تغییر نام منطقه هسته‌ای اصفهان، این پیام را دارد که ما همواره منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهور شهید را دنبال می‌کنیم.

اسلامی افزود: تلاش بی‌وقفه و بی‌منت، یک فرهنگ ماندگار است و باید نصب‌العین همگان باشد.

وی گفت: دانش هسته‌ای سبب ارتقا جایگاه و اعتبار و رفاه کشورمان می‌شود و باید بیش از گذشته از فناوری اتمی در ارکان مختلف بهره بگیریم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به افتتاح «مجتمع پرتو فرایند اصفهان» با هدف آفت‌زدایی و افزایش انبارمانی محصولات کشاورزی تصریح کرد: قرار است ١٢ منطقه کشور در زمینه پرتودهی فعالیت کنند و اصفهان با بهره‌برداری امروز، قطب نخست از قطب‌های دوازده‌گانه محسوب می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: سلامت و امنیت غذایی، آفت‌زدایی و جلوگیری از آفت پذیری، توسعه صادرات و تحقق شعار سال با توجه به این دانش محقق خواهد شد.

وی گفت: با این صنعت قادر خواهیم بود تولید ١٣٠ میلیون تنی محصولات کشاورزی را افزایش دهیم و با کاهش ضایعات و دفع باقی مانده سموم، بهره‌وری و بهبود کیفیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را به ارمغان آوریم.

به گفته معاون رییس جمهور، تا نیمه سالجاری، هفت منطقه کشور در زمینه پرتودهی، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی، صبح امروز برای افتتاح مرکز پرتو فرایند اصفهان و همچنین شرکت در آیین تغییر نام منطقه هسته‌ای اصفهان، به این استان سفر کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات