صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۶۴

واکنش سرپرست حجاج ایرانی به اخراج خبرنگاران از عربستان

سرپرست حجاج ایرانی در واکنش به اخراج گروه ۶ نفره از خبرنگاران صداوسیما گفت: چنین اتفاقی برای نخستین بار رخ داده است.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، ابراز امیدواری کرد که باقیمانده زائران کشورمان به آرامی و سهولت وارد سرزمین وحی شود و با حجی مقبول به سلامتی به کشور بازگردند.

در ادامه این جلسه مسئول کنسولگری جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در موضوع دستگیری گروه رسانه‌ای صدا و سیما و بازگرداندن این گروه به کشور گزارش داد و گفت: با وجود پیگیری‌ها در سطوح مختلف این گروه را دیشب به فرودگاه منتقل و به کشور بازگرداندند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه تا آنجا که اطلاع دارم این اقدام برای اولین بار اتفاق افتاده، اظهار کرد: زائران سؤال می‌کنند مگر اینکه چه کرده‌اند که عربستان این گروه را دستگیر و به کشور بازگرداند؟

در ادامه این جلسه رئیس ستاد مدینه تعداد زائرانی را که از آغاز عملیات حج در ۲۴ اردیبهشت ماه تاکنون وارد شهر پیامبر شدند حدود ۳۲۴۰۰ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، این زائران در قالب ۲۳۳ کاروان با ۱۴۰ پرواز وارد شهر پیامبر شده و به زیارت حرم نبوی و جنت البقیع مشرف شدند.

علی اصغری تعداد زائران حاضر در مدینه را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۲۵۵۰۰ زائر تاکنون به زیارت روضه شریف مشرف شدند و بیش از ۲۷۰۰۰ نفر هم از فرصت زیارت دوره استفاده کردند و ۳۸۱ هزار پرس غذا نیز در دو آشپزخانه مرکزی در این شهر برای تغذیه زائران طبخ و توزیع شده است.

در پایان این جلسه، ناصر روستا؛ مسئول ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت درمدینه به فعالیت درمانگاه‌های ۲۴ ساعته و ۱۶ ساعته و مرکزی در شهر پیامبر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی اشاره کرد و با اشاره به راهکارهای انجام شده برای کاهش تعداد مراجعان به درمانگاه ۱۶ ساعته، شرایط کلی را روان و آرام توصیف کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات