تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۶۰۴۵۸
استقبال حماس از طرح کلی پیشنهادی جدید میانجی‌گران آتش‌بس در غزه؛

حمدان:صحبت از آتش‌بس، زود است

اسامه حمدان با استقبال از طرح کلی آتش بس پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا گفت: ما هیچ پیشنهاد رسمی مکتوبی از جو بایدن درخصوص توافق دریافت نکرده‌ایم و پیش ازهرتوافقی باید اشغالگران ازغزه خارج شوند.

اسامه حمدان از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه امروز (شنبه) در گفت‌وگوی خبری با تلویزیون الجزیره با استقبال از طرح مشترک طرف‌های آمریکایی، قطری و مصری برای آتش بس، نظر رهبران مقاومت فلسطینی را «مثبت» ارزیابی کرد و افزود: ما در حال بررسی آن هستیم تا به آن پاسخ دهیم و حماس تا اکنون طرح آتش بس پیشنهادی رسمی از سوی رئیس جمهور آمریکا دریافت نکرده است.

نماینده جنبش حماس در لبنان در بخش دیگری از سخنان رسانه‌ای خود با اشاره به قتل عام اخیر طی ۲ روز گذشته صهیونیست‌ها در غزه، اعلام کرد که این جنایت‌ها نشاندهنده گردنکشی نیروهای اشغالگر از تصمیم دادگاه بین‌المللی دادگستری در توقف عملیات در رفح و خروج از غزه است.

حمدان در جریان کنفرانس مطبوعاتی که شامگاه امروز شنبه در بیروت برگزار شد تأکید کرد: چارچوب کلی ذکر شده در بیانیه قطری، مصری، آمریکایی در کل مثبت است اما ما باید جزئیات این طرح را بدانیم.

اسامه حمدان اظهار داشت که سخنرانی بایدن شامل ایده‌های مثبتی بود اما ما می‌خواهیم این موضوع در چارچوب توافقی جامع که خواسته‌های ما را محقق کند، متبلور شود.

حمدان گفت به هیچ وجه نمی‌توان پذیرفت نیروهای اشغالگر در غزه بمانند یا گذرگاه رفح را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد که وزارت کشور فلسطین در غزه قبل از جنگ مدیریت گذرگاه رفح را بر عهده داشت و بعد از توقف جنگ هم آن را مدیریت خواهد کرد.

این رهبر حماس اشاره کرد که هدف از تلاش‌های قطر و مصر برقراری آتش‌بس است.

اسامه حمدان با اشاره به اینکه ما به یک توافق کامل نیاز داریم، گفت: دعوت برای دستیابی به توافق اقدامی مثبت است اما با صرف امیدواری نمی‌توان به این مهم دست یافت.

حمدان تاکید کرد که ما به دنبال توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، امدادرسانی به فلسطینیان و بازسازی این باریکه هستیم.

حمدان در بخش دیگری از مواضع خبری خود ضمن ابلاغ درودها به جبهه‌های مقاومت حامی فلسطین در لبنان، یمن و عراق، تاکید کرد که سلحشوری که حامیان مقاومت فلسطین انجام می‌دهند نقطه عطفی بی بدیل در مسیر آرمان فلسطینیان، مقاومت و پایداری ملت فلسطین است.

عضو ارشد جنبش حماس صهیونیسم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون صهیونیسم مترادف با نازیسم شده است و باید رژیم غاصب را به عنوان یک رژیم صهیونیستی نازیستی تعریف کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات