سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۶۰۹۴۹

وزیر نیرو: ظرفیت نیروگاهی در دولت شهید رئیسی به ۳۱ هزار مگاوات رسید

وزیر نیرو گفت: ۹ هزار مگاوات در دولت شهید رئیسی به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه و عملیات اجرایی ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه دیگر در این دولت آغاز شده است که در نهایت ظرفیت نیروگاهی کشور را از ۳۱ هزار مگاوات فراتر خواهد برد.

علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی طرحهای "یادگار ابراهیم" در مشهد افزود: از ۲۲ هزار مگاوات نیروگاهی بیش از نیمی از آنها تجدیدپذیر است، ۲ نیروگاه نیز شامل "راشد" تربت حیدریه و "ابن یمین" سبزوار مربوط به خراسان رضوی است.

وی مهمترین ویژگی نیروگاه راشد تربت حیدریه، سرعت بسیار زیاد آن در مراحل ساخت و نصب ذکر و بیان کرد: ساخت عملیات نیروگاه "راشد" تربت حیدریه در آبانماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به اتمام رسید و این سرعت در بهره برداری از این نیروگاه‌ها استفاده از آنها برای اوج مصرف در تابستان است.

محرابیان ادامه داد: در ابتدای دولت با مشکلات و معضلات فراوانی در حوزه آب و برق مواجه بودیم، مشهد مقدس و خراسان رضوی ۲ یا ۳ سال خشکسالی بی سابقه را پشت سر گذاشتیم و در کاهش بارش شاهد رکوردهای سنگینی بودیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: اگر استاندار خراسان رضوی و مدیران حوزه آب و آبفای مشهد تلاش مجاهدانه و سریعی نداشتند، حتما دچار نابسمانی های جدی در حوزه آب می‌شدیم، لذا با اجرای انواع طرحهای توسعه‌ای و مدیریتی، اجازه ندادیم مشکلات تاثیری در سطح جامعه از این خشکسالی‌ها داشته باشد.

محرابیان اجرای طرحهای بازچرخانی آب، افزایش آب و تصفیه خانه‌ها در خراسان رضوی را از مهمترین طرحهای حوزه آب برشمرد و گفت: از محل تصفیه خانه فاضلاب، آب بهداشتی با بالاترین کیفیت به بخش صنعت خراسان رضوی در حال انتقال است.

وی اظهار کرد: ساخت سد شوریده در مرز کشور که بر روی رودخانه "کشف رود" قرار دارد، از سرعت بالایی برخوردار است که امیدواریم تا پایان سال شاهد آبگیری این سد باشیم.

وی افزود: طرح انتقال آب از کوه‌های شمالی مشهد شامل خط لوله، کامال و یک تونل بسیار بزرگ بوده که امید است با حمایت دولت این طرح بزودی به اتمام برسد، افزون بر این طرح انتقال آب سد تبارک به شهر قوچان نیز امروز به بهره برداری می رسد.

در چارچوب عنوان "یادگار ابراهیم" که مزین به اسم شهید جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی است ۱۰۹ طرح ۱۲ دستگاه اجرایی و ۱۰ دستگاه ملی با اعتبار بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان برای بهره‌مندی مردم شریف خطه خراسان رضوی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات