صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۶۰۷۱۰

کاهش میزان طلاق در کشور

کاهش آمار طلاق در کشور همواره یکی از دغدغه‌ها و به عبارتی اهداف مهم حوزه اجتماعی بوده و هست
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی

آمارهای رسمی در حالی حکایت از کاهش میزان طلاق در کشور دارد که طی بیش از 2 دهه گذشته میزان وقوع طلاق در کشور هر سال افزایشی بوده ولی در 2 سال اخیر این روند مسیر کاهشی را پیموده است. 

کاهش آمار طلاق در کشور همواره یکی از دغدغه‌ها و به عبارتی اهداف مهم حوزه اجتماعی بوده و هست و مسؤولان حوزه خانواده، همچنین کارشناسان این بخش سال‌هاست آن ‌را دنبال می‌کنند. تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده و راه‌اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده به ‌منظور ارجاع متقاضیان طلاق به این مراکز برای دریافت خدمات مشاوره، منجر به افزایش میزان صلح و سازش بین زوجین شده است، به ‌طوری که به شکل میانگین ۲۰ درصد متقاضیان طلاق پس از انجام مشاوره در این مراکز به صلح و سازش می‌رسند؛ موضوعی که نشان می‌دهد این فرآیند توانسته است اثربخشی لازم را در کاهش میزان طلاق در کشور بر جا ‌گذارد. 

در ادامه این روند حالا ایجاد مراکز مشاوره خانواده از جمله برنامه‌های معاونت امور جوانان وزارت ورزش برای افراد در شرف ازدواج است. این مرکز تخصصی ازدواج و خانواده با مراکز سایر نهادها تفاوت دارد؛ این مرکز دوره دانش‌افزایی مشاوران تخصصی ازدواج ‌و خانواده برگزار می‌کند و در حال حاضر حدود ۸۸۰ مرکز مشاوره تخصصی خانواده با رشد ۱۵۰ درصدی وجود دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات