صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۱۱۴

نکته گرام

 رضا پورحسین، استاد دانشگاه: سیطره کمیت از علایم آخرالزمان است. در این فضا «مکانیزم»ها «محتوا» می‌سازند. با طراحی ساختار منسجم و اندام‌واره‌، رفتارها و فرهنگ‌ها نیز سامان می‌یابند. کاندیداهای محترم نگاه سیستمی خود را با مردم در میان بگذارند تا ارزیابی شوند.
 
ابوذر گوهری‌مقدم، استاد دانشگاه: دولت آینده باید اهتمام جدی به منطقه راهبردی چابهار معطوف به جایگاه آن در مناسبات قدرت‌های در حال ظهور از یک سو و از جهت دیگر توسعه زیرساختی آن برای رسیدن به نقش عملیاتی آن در توسعه کشور داشته باشد.
 
یامین‌پور، فعال رسانه: این‌بار کدام خاطره بیشتر رأی می‌سازد؟ خاطره اشرافیت و مدیریت؟ خاطره دگراندیشی و قیام علیه سنت؟ خاطره ستیزه‌جویی با اشرافیت؟ خاطره تمنای ارتباط با غرب؟ یا خاطره خدمت و صداقت؟ این خاطره‌هاست که تجربه سیاسی را می‌سازد و با تطبیق بر گفتمان‌های حاضر در صحنه منشأ تصمیم سیاسی است.
 
کبری آسوپار، فعال رسانه: قبل از معصومه ابتکار، مریم رجوی هم معتقد بود آه مردم (مردم!) باعث سقوط بالگرد شهید رئیسی شده است. ابتکار همچنین مرگ رئیسی را باعث نجات کشور از انسداد سیاسی می‌داند. آدم‌های بی‌اخلاق سیاست، وقتی از مسیر مبارزه یا دموکراسی پیروز نمی‌شوند، مجبورند آرزوی مرگ مخالفان را داشته باشند!
 
حسن عابدینی، فعال رسانه: کتاب‌سوزی قوم مغول به سرکردگی چنگیز خان که ۸٠٠ سال پیش روی داد، در تاریخ به دوران سیاه ماندگار شده است. قوم نژادپرست صهیونیست به سر کردگی نتانیاهو که مورد حمایت غرب است، در دهه سوم قرن بیست‌ویکم روی او را هم سفید کرد.
 
محمد فراهانی، فعال رسانه: خبری به تازگی منتشر شده بود که با کمک یکی از نهادها تمام زندانیان زیر صد میلیون تومان بدهی آزاد شده‌اند؛ هرچند کارهای خوبی با کمک‌ خیران و سازمان‌ها شده است؛ اما زندانیانی که به تازگی آزاد شده‌اند، افرادی بودند که واجد شرایط بودند و همچنان زندانی‌های مالی با بدهی زیر ۱۰۰ میلیون در زندان هستند.
 
الهام عابدینی، فعال رسانه: دولت فرانسه برای سرکوب حامیان فلسطین و جلوگیری از هرگونه فعالیت علیه رژیم صهیونیستی از هیچی دریغ نداره. جرم آقای بشیر بی‌آزار اینه که به فارسی برای مخاطبان ایرانی در حمایت از فلسطین در فضای مجازی نوشته. اینقدر پرونده‌شون بی‌سابقه‌ست که حتی وکیل خبره‌شون می‌گفتن چنین چیزی ندیده بودن.
 
آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، مدرس حوزه: ما باید رقابت درون‌گفتمانی جبهه انقلاب را بپذیریم؛ منتها اولاً این رقابت باید کاملاً اخلاقی و هم‌افزا باشد و زمینه را به‌ نفع رقبای بیرونی تغییر ندهد؛ ثانیاً در جهت افزایش ظرفیت انسانی انقلاب، گفت‌وگوی فعال‌ـ نه انفعالی‌ـ با جریان‌های رقیب را فراموش نکنیم، هم با بدنه عمومی و هم با لایه نخبگانی آنها.
 
احسان صالحی، فعال رسانه: در دولت شهید رئیسی بساط بهانه‌جویی، فرافکنی، دعوا درست کردن، مناقشه بر سر اختیارات رئیس‌جمهور، تحریم‌هراسی و هرچه که دولت‌های قبل برای پوشاندن ضعف‌های‌شان استفاده می‌کردند، جمع شد. سخنان او در آخرین جلسه دولت که در حکم وصیت‌نامه سیاسی اوست، سرمشق ماندگار برای آیندگان است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات