سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۶۱۲۹۹

سلاجقه: ۵۴ فلر پتروپالایشی کشور در دولت سیزدهم خاموش شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از خاموش شدن 54 فلر پتروپالایشی کشور برای نخستین بار در کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

علی سلاجقه ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات پروژه تولید کمپوست از لجن هاضم تصفیه خانه فاضلاب پتروشیمی شازند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم رئیس جمهور شهید رفع معضل زیست محیطی و آلودگی هوا به ویژه در شهر اراک بود که پیگیری‌های بسیاری بر آن داشت.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی به عنوان نخستین رئیس جمهور به صورت میدانی به موضوع پسماند سراوان، دریاچه ارومیه، دریاچه هامون، آشوراده، زرجوب و گوهر رود ورود کرد و مشکلات آن را از نزدیک بررسی و رفع کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط ورود آب پایدار به دریاچه ارومیه از طریق لایروبی، استفاده از ظرفیت‌های تصفیه‌خانه‌ای و تعیین حق‌آبه با پیگیری رئیس جمهور را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با این اتفاقات مثبت از این پس دریاچه ارومیه خیلی به نزولات جوی وابسته نیست و یک ظرفیت پایدارسازی در این دریاچه شکل گرفته است.

سلاجقه اختصاص ۴۰ درصد از حق‌آبه به دریاچه هامون و کاهش تحت تاثیر گرد و غبار، راه‌اندازی بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست، کیفی‌سازی و بهینه‌سازی سوخت ۱۰ پالایشگاه‌ها کشور، کاهش ۱۲ درصد مازوت سوزی در کشور و ۵۰ درصد در نیروگاه شازند را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: ۵۴ فلر پتروپالایشی کشور برای نخستین بار در کشور در دولت سیزدهم با اعتبار ۵.۵ میلیارد یورویی خاموش شد.

بازدید از ایستگاه سنجش آلودگی هوای پالایشگاه امام خمینی شازند، افتتاح ایستگاه پالایش هوا پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، بازدید از نیروگاه حرارتی و پروژه پایش آنلاین، بازدید از تالاب میقان و پروژه استحکام بخشی برج پرنده نگری کویر میقان از دیگر برنامه‌های سفر امروز سلاجقه به اراک بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات