سیاسی >>  سیاسی >> نبض سیاست
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۵۰۱۶۳

میانگین اشتغالزایی دولت سیزدهم دو برابر دولت دوازدهم

ایجاد سامانه ملی رصد اشتغال، داده‌‏های آماری و جزئیات اشتغالزایی در دولت سیزدهم را راستی‌‏آزمایی می‏‌کند. بر‏اساس این سامانه آمار، اطلاعات اشتغال و رصد بازار کار کشور ساماندهی و شفاف‏‌سازی شد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

نزدیک به دو سال از عمر دولت سیزدهم می‌‏گذرد، دولتی که وعده ایجاد سالانه یک میلیون اشتغال را داد. در همین مدت یک میلیون و ۹۷۰ هزار فرصت شغلی بر‏اساس کد ملی در سامانه رصد اشتغال ثبت شد. بر‏اساس داده‌‏های ارائه شده از مرکز آمار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دو سال اول دولت سیزدهم به‏ طور متوسط ۹۸۵ هزار شغل ایجاد شده در حالی‏که در دو سال اول دولت دوازدهم، به‌‏طور متوسط در حدود ۴۹۲ هزار شغل به وجود آمده است.

ایجاد سامانه ملی رصد اشتغال، داده‌‏های آماری و جزئیات اشتغالزایی در دولت سیزدهم را راستی‌‏آزمایی می‏‌کند. بر‏اساس این سامانه آمار، اطلاعات اشتغال و رصد بازار کار کشور ساماندهی و شفاف‏‌سازی شد. مبنا و اساس این سامانه هماهنگی و پایش وظایف و خدمات دستگاه‌‏های دولتی و غیردولتی در حوزه اشتغال است. این سامانه با ایجاد هماهنگی بین همه مسئولان و متولیان، ایجاد اشتغال را ساماندهی می‌‏کند تا دستگاه‏ها به‏‌صورت هماهنگ و یکپارچه و با پرهیز از موازی‏کاری به مردم خدمات ارائه کنند.

سامانه رصد، پایش و نظارت بر اشتغال، هر نوع خدماتی از جمله صدور مجوز، تسهیلات، مشاوره و سایر موارد که به متقاضیان در این سامانه توسط دستگاه‏‌ها ارائه می‌‏شود را ثبت و نظارت می‏‌کند. همه دستگاه‌‏های اجرایی با وارد کردن اطلاعات شاغلان خود در سطح استانی و شهرستانی در این سامانه، یک پایگاه اطلاعاتی جامع را برای هدفگذاری دولت به وجود آورده‌‏اند. طبق گزارش مراکز رسمی که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده، در سه ماه اول امسال نرخ بیکاری اعلام شد که این نرخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش پیدا کرده و از ۹.۲ درصد به ۸.۲ درصد رسیده است. همچنین نرخ بیکاری بانوان و فارغ‌‏التحصیلان دانشگاهی نیز کاهشی و نرخ اشتغال پایدار افزایشی بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات