صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۰۵۳

حاج علی اکبری: نامزدها و هوادارانشان از نتیجه انتخابات تمکین کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: از آنجایی که پیروزی رئیس جمهور با اکثریت نسبی مشخص می‌شود، هم نامزدها و هم هواداران و هم مردم باید از نتیجه تمکین کنند و اگر اعتراضی دارند از مسیر قانونی دنبال کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، بیان کرد: خدای متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر (ص) و از طریق آن حضرت خطاب به همه مومنان این نکته را یادآوری می‌کند که شما در همه حال تصورات ذهنی ، اندیشه‌هایتان و خلوتتان تحت نگاه خدای متعال است.

وی افزود: مؤمنین طبق قاعده زیست اجتماعی مؤمنانه باید رفتارشان با سایر انسان‌ها بر اساس قاعده امنیت و سلامت باشد. یعنی از ناحیه ما آسیبی به کسی نرسد و حریم انسان‌ها رعایت شود.

خطیب نمازجمعه تهران، اظهار کرد: به مناسبت انتخابات به یکی از مهم‌ترین جلوه‌های مسئولیت اجتماعی بر اساس منطق قرآن اشاره دارم. مسئولیت فرد مسلمان در برابر امت اسلامی، برخی امور است که مربوط به حیات کل جامعه و کل امت. اموری هستند که مربوط به هویت و اصل حیات امت اسلامی و در ادبیات قرآن کریم به این امور امر جامع گفته می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، گفت: وقتی سخن از حیات و عزت ملی و آبروی امت اسلامی و ساخت پایه‌های قدرت در نظام اسلامی در میان است این امر جامع است و همه امت وظیفه پیدا می‌کنند که آحادشان باید حضور پیدا کنند و نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نمونه فراوان است. حضور در راهپیمایی‌ها، حضور در جبهه و جنگ، و از جمله انتخابات از همین قبیل است. یکی از مصادیق امر جامع برای امت اسلامی انتخابات است. در نظام‌هایی که بر پایه حضور مردم شکل می‌گیرند حضور مردم سرنوشت‌ساز است هم رمز بقا و پیشرفت به‌حساب می‌آید. نظام سیاسی اسلام، دقیقاً همین خصوصیت را دارد و بر پایه حضور مردم، خواست و اراده مردم و همکاری مردم است که شکل می‌گیرد.

حضور در انتخابات عامل عزت مردم است

خطیب نمازجمعه تهران، تصریح کرد: در قانون اساسی که ما داریم شکل‌گیری ارکان حاکمیت اسلامی مستقیم و غیرمستقیم به آرای مردم سپرده شده است و متکی به آرای عمومی است و عمدتاً از طریق انتخابات صورت می‌گیرد. این یک پیام بین‌المللی هم دارد در جهان امروز انتخابات شناخته شده و به‌عنوان یک روش مردم‌سالاری و جمهوریت است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه اقتدار بین‌المللی ما امروز در گرو حضور در انتخابات است، گفت: این حضور پیام بیرونی برای جامعه جهانی دارد. انتخابات از مصادیق امر جامع است یعنی وقتی مردم بیایند و حضور پیدا کنند زمینه برای عزت و خوشبختی آنها بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: امام راحل فتوای خیلی روشن دارند مراجع تقلید هم اکثرا همین فتوا را دارند و رهبری هم همین فتوا را دارند که حضور مردم پای صندوق رای مثل نماز برای آنها واجب شرعی است.

خطیب نمازجمعه تهران، خاطرنشان کرد: این واجب بسیار آسان بسیار حیاتی و اثرگذار است و در نگاه خداوند بزرگ است. مردم با این حضور امانت قوه مجریه که حساس‌ترین قوه کشور است در اداره امور جامعه، این را به اهل آن بسپارند و باید بادقت در این انتخاب عمل کنند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، بیان کرد: این واجب شرعی پشتوانه بسیار بزرگی دارد از دعوت عقل و خرد و دلبستگی‌های میهنی. عقل حکم می‌کند اگر می‌خواهی زندگی خوبی داشته باشی و اگر ایران را دوست داشته باشی اقتضا می‌کند به میدان برود و واجب خود را انجام دهد.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: پایان سال هجری قمری ۱۴۴۵ فرصت مناسبی است برای استغفار و تصمیم‌های بزرگ و انشا الله همه مؤمنین این فرصت را غنیمت بشمارند.

هر سال بهره ما از مکتب حسینی بیشتر خواهد شد

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد: ملت ما یکسال است که انتظار برپایی مجالس حسینی و ماه محرم را دارند. تجربه برگزاری مجالس حسینی از قدیمی‌ترین تجربه‌های ملت امام‌حسینی ما است. هر سال بهره ما از مکتب حسینی بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: چهلم شهدای خدمت را پشت سر گذاشتیم هم‌زمان با جریان انتخابات در هفته گذشته بود شاید آن‌طور که باید حق مسئله ادا نشد به روح مقدس پرواز اردیبهشت درود می‌فرستم، شهید رئیسی توانست یک نصاب جدیدی را در جایگاه خدمت به مردم در موقعیت ریاست‌جمهوری تقدیم کند شخصیتی مومن، باتقوا، خالص، بردبار، صبور و بهره‌مند از حسن و خلق و دارای روحیه جهادی و عاشق مردم و ولایت دلداده امام مسلمین. اهل مبارزه با فساد، تعامل با دستگاه‌ها و قوا.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: ایشان با حضور در میدان، شجاعت در اعلام مواضع، تحمل مخالف و استفاده از دیدگاه منتقدان از سیره‌های مدیریتی این شهید عزیز ما است. حاصل آن این شد که جمهوری اسلامی ایران در تاریخ مدیریتی برگ پرافتخار و نورانی و درخشان را دارد. حضور و تحرک عمومی کشور و به میدان آوردن دستگاه‌های مختلف بود.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: این مرد بزرگ تلاش زیادی کرد تأخیرهای گذشته را جبران کند، احیای تولیدی‌های زمین‌خورده و بسیاری از اقداماتی که شاید دیده هم نشد. اقداماتی که در تحرک دانش‌بنیان‌ها، مهار کرونا، تحرک دیپلماسی جهانی در همه زمینه‌ها دستاوردهای فراوانی را بر جای گذاشت.

انتخابات نعمت اسلام و انقلاب اسلامی است

وی افزود: مردم ما هم در جریان تشییع حماسه آفریدند و در کمتر از ۵۰ روز بر اساس قانون، کشور آماده شد برای اینکه رئیس‌جمهور جدید را انتخاب کند الگوی شهید رئیسی برای مسیر پیشرو سرمایه ارزشمندی است که امیدواریم مورد نظر کارگزاران در دستگاه اجرایی کشور باشد. این روزها گاهی در مناظره‌ها یا جلسات از طرف برخی کاندیداها جفا شد و سیاه‌نمایی‌هایی انجام شد و نسبت به شهید عزیز ما بی‌مهری صورت گرفت. ملت ما قدرشناس این خادم شهید جمهوری خواهد بود.

وی درباره انتخابات گفت: از ابتدای وقت امروز ۱۵ تیر، انتخابات آغاز شده و در حال انجام شد. این انتخابات نعمت اسلام و شهدا و انقلاب اسلامی است که در دسترس ملت قرار گرفته است و انشاءالله این شُکر برکاتی فراوانی خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز روز حماسه سیاسی ملت ایران، روز بصیرت روز پیمان با امام عصر و ولی فقیه زمان و تجدید پیمان با خون‌های شهدا و نشان حیات سیاسی ملت ما و روز مردم است. زمینه برای یک انتخاب امن و رقابتی فراهم شد امروز ملت ما با حضور خودشان کار را تمام خواهند کرد.

حاج علی اکبری تصریح کرد: ملت امروز کار خود را انجام می‌دهد و فردا کشور رئیس جمهور خود را می‌شناسد هر کس انتخاب شود رئیس جمهور همه ملت ایران است و بعد از تنفید و نصب امام مسلمین سکاندار دستگاه اجرایی کشور می‌شود فردا جشن همبستگی ملی ما و آغاز رفاقت‌های تازه برای خدمت به ملت و تحقق آرمان است.

رئیس جمهور منتخب باید خط انقلاب را در تقویت جبهه مقاومت پیش ببرد

وی خاطرنشان کرد: منتخب مردم برای باید خود را برای انجام تعهد بزرگ ۴ ساله آماده کند بار بسیار سنگینی است که بر دوش گرفته و باید به میثاق ملی ایرانیان وفادار بماند. آرمان‌های امام و سیاست‌های کلی، برنامه هفتم و راه و روش منتخب جمهور باید همان راه و روش دو شهید جمهور رجایی و رئیسی باشد. رئیس جمهور منتخب از روز ۱۶ تیر متعلق به همه ملت ایران است، وامدار هیچ گروه و جریان و جناح و دسته‌ای نیست، وامدار امام و شهدان و ولایت غدیر است، وامدار حضور دائمی این ملت وفادار در تمام انتخابات‌های گذشته و صحنه‌های حضور است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: رئیس جمهور منتخب به لطف خدا باید سریع از پوسته تبلیغاتی خارج شود و با یارانی امین که ذره‌ای با آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی فاصله نداشته باشند عازم میدان خدمت شود و یک کابینه جهادی، مومن و کاری و اهل ایمان و تقوا و اهل ایمان به آرمان انقلاب به میدان بیاورد.

حجت‌اسلام حاج علی اکبری اظهار کرد: با پذیرفتن این مسئولیت خطیر و با توجه به همه ظرفیت‌ها و البته دشواری‌ها باید کلمات «نمی‌شود»، «نمی‌توانیم»، «نگذاشتند»، «اختیار نداشتن» و امثال آن را از قاموس حرف‌های خود کنار بگذارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب باید خط ناب انقلاب اسلامی را در تقویت جبهه مقاومت که سیاست روشن و هوشمندانه جمهوری اسلامی در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست است را پیش ببرند. شاید اینجاست که انسان آرزو می‌کنم وزیر خارجه مانند امیرعبداللهیان این عرصه را می‌خواهد که بتواند حق پیام جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌الملل ادا کند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: هر دو نامزد برای مبارزه بی‌امان با فساد، رانت‌خواری، ویژه خواری، اشرافیت، فاصله طبقاتی وعده دادند و از فردا باید پاسخگوی وعده‌های خودشان باشند. این روحیه عدالت خواهی عهد رئیس جمهور منتخب با ملت ایران است که با یارانی پاکدست و قوی امکان‌پذیر است.

حجت‌السلام حاج علی اکبری گفت: هواداران کاندیداها باید روز شنبه (فردا) را شنبه مهربانی بدانند. پیروز این عرصه همه ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی، رهبر عزیز و عالی قدر ما است و انشالله به لطف خدا آغاز خوبی برای ادامه کار انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.

وی افزود: از آنجایی که انتخاب رئیس جمهور چهاردهم در مرحله دوم با اکثریت نسبی انجام می‌شود باید پس از اعلام نتیجه هم کاندیداها و هم هوادارانشان و هم همه مردم به نتیجه اعلامی تمکین کنند و از اظهارات تنش‌زا پرهیز کنند اگر احتمالا اعتراضی دارند باید از طریق قانونی مسئله را دنبال کنند. انشالله طرفداران و هواداران رئیس جمهور منتخب با تاکید خود آنها باید حرمت ماه محرم و شب اول ماه را در رفتارها و شادی‌هایی که خواهند داشت نگه دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات