صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۶۱۶۹۹

هشتم تیرماه حماسه‌ای شد ماندگار

آنچه اهمیت دارد و توانسته انتخاباتی پویا را رقم بزند به طور مسلم همین حماسه حضور مردم است حماسه‌ای که بار دیگر هشتم تیرماه را در حافظه تاریخی این مرز و بوم ثبت خواهد کرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ زهرا علوی

رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها نسبت به مشارکت عمومی و حضور همگانی در انتخابات تاکید کرده‌اند. مشارکتی که می‌تواند جلوی شاخه شانه کشیدن‌های دشمن گردن صاف کند و با اقتدار دشمنی که تا مرز اعتقادمان جلو آمده و به دنبال آسیب به ایران اسلامی از داخل خانه و از سوی خودی هاست را بیرون براند.

۳۱اردیبهشت یکی از سخت‌ترین روز‌های ملت ایران بود؛ روزی که رئیس‌جمهور خادم و مردمی خود را در پروازی آسمانی از دست داده و داغدار نبودنش شدند. روزی که خیلی‌ها فهمیدند رئیسی که بود و چه کرد و چگونه تا ابد در یاد‌ها ماندگار شد؟ رئیس‌جمهوری که به فرموده رهبری مظلوم بود، اما مرد عمل بود؛ رئیس‌جمهوری که خیابان‌ها در داغ نبودنش جای سوزن انداختن نبود و همه کشور‌های دنیا از دوست و دشمن برای شهادتش تسلیت گفتند و چندین کشور حتی زودتر از ایران عزای عمومی اعلام کردند.

انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم و انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی به سبب این پرواز آسمانی و از دست دادن رئیس‌جمهور شهید و مردمی و پر تلاشمان، یک سال جلو افتاد و مقدماتش از اوایل خرداد انجام شد.

عدم باور نبودن شهید رئیسی
اما مردم هنوز در شوک و بهت و حیرت از دست دادن شهید رئیسی بودند و ثبت نام نامزد‌های جدید حتی با عنوان ادامه راه شهید عزیزاشان را غیر قابل باور می‌دانستند، اما پای اعتقادشان ایستادند.

انتخابات به مراحل حساس رسید و این بار ۶ نامزد در میدانی رقابتی قرار گرفتند تا اثبات کنند که هستند و چه‌ها خواهند کرد و چه برنامه‌ای برای اداره بهتر کشور دارند؟ برنامه هایشان را گفتند و یکی از طرح‌های بیشماری که در سر داشت و سال‌ها برایش طرح و برنامه نوشته بود و آزمون و خطا کرده بود، گفت و دیگری تنها راهکار‌های اجرایی را ارایه داد، یکی گفت من نمی‌دانم و کار من نیست و کارشناسان کار را پیش خواهند برد و دیگری از ادامه راه شهید رئیسی گفت و یکی دیگر هم با درد ملت از گذشتگان انتقاد داشت و می‌خواست مانع تکرار گذشته شود.
دو نفر از نامزد‌ها برای عدم چند تکه شدن آرا و تمرکز آن بر یکی دو سبد جبهه انقلاب انصراف دادند و بقیه، مسیر را ادامه دادند.

آزمونی برای ملت
هر چه بود و تبلیغات نامزد‌ها و توضیحات شان و اینکه در مناظرات و میزگرد‌ها چه گفتند و شنیدند تمام شد و انتخابات به راند پایانی و آزمون ملت رسید. آزمونی  که از نخستین ساعات اولیه رای گیری در جمعه هشتم تیرماه آغاز شد و مردم در تکمیل حضور میلیونی استقبال از شهدای خدمت و ادامه راه رئیس‌جمهور شهیدشان آمدند.

حماسه حضوری که از همان نخستین ساعات رای گیری شکل گرفت و مردم نه گرما را بهانه کردند نه روز آدینه و استراحت؛ نه روز ازدواج را بهانه کردند و نه همراه داشتن اهالی پیر خانه یا کودکان و نوزادان را همه آمدند با بچه و مادر بزرگ و پدربزرگ عصا به دست و پشت خمیده شأن و نوزاد در کالسکه و در گرمای طاقت فرسای جنوب و روستا‌های صعب‌العبور غرب.

حتی عروس و داماد‌ها آمدند تا زندگی مشترک شان را با عشق به وطن آغاز کنند و صحنه زیبایی از حضور ملت در آزمون بزرگ انتخابات ایران را به رخ جهانیان بکشند و نشان دهند علیرغم جوسازی دشمنان و تلاششان در تحریم انتخابات، ایران همیشه مقتدر و سربلند است و پشتش به ایرانی انقلابی و همیشه در صحنه گرم گرم است.

صحنه‌های بیشماری از حضور و مشارکت مردمی در انتخابات از لنز دوربین رسانه‌های
داخلی و خارجی ثبت شد، اما آنچه بیش از همه و حتی بیشتر از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور آینده می‌شود اهمیت دارد پیروزی مردم در میدان عمل و سربلندی در آزمونی است که بار دیگر به تحریم کنندگان انتخابات از غربزده‌های سلطنت طلب تا اپوزیسیون بی ریشه، منافقان و ضد انقلاب در کنار تمام دشمنانی که دندان نیز کرده بودند، ثابت کرد ایران همیشه سربلند و در قله خواهد ماند.

اینکه چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود فرقی ندارد چراکه  قطعا ولایتمدار و مطیع امر رهبر است و قرار است برای آینده کشور و بهتر شدن شرایط مردم قدم‌های بزرگی بردارد. آنچه اهمیت دارد و توانسته انتخاباتی پویا را رقم بزند به طور مسلم همین حماسه حضور مردم است حماسه‌ای که بار دیگر هشتم تیرماه را در حافظه تاریخی این مرز و بوم ثبت خواهد کرد.

حماسه‌ای که به آیندگان حضور امروز مردم را در آزمونی بزرگ برای رقم زدن آینده‌ای روشن اثبات خواهد کرد. حماسه‌ای که همه مردم از خطه سرسبز شمال تا سرزمین گرم جنوب از شرق تا غرب همه در خلق آن نقش داشتند.

هشتم تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای شد ماندگار

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات