صبح صادق >>  مجازستان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۸۵۶

هشدار این محصول اعتیادآور است

پایگاه بصیرت / گروه مجازستان
جراح کل آمریکا که سخنگوی دولت درباره مسائل بهداشت عمومی است، خواستار اضافه شدن برچسبی، مانند برچسب هشدار سیگار روی شبکه‌های اجتماعی شد. 
«ویوِک مورتی» جراح کل ایالات متحده خواستار افزودن برچسب‌های هشداردهنده روی شبکه‌های اجتماعی برای محافظت از نوجوانان شد و از نگرانی خود در زمینه آسیب شبکه‌های اجتماعی به جوانان خبر داد.
جراح کل آمریکا خواستار افزودن یک برچسب هشدار به شبکه‌های اجتماعی شد تا یادآوری کند که این سکوها برای جوانان و نوجوانان آسیب‌رسان هستند. مورتی در مقاله‌ای در «نیویورک تایمز» نوشت: «برچسب هشدار به تنهایی شبکه‌های اجتماعی را برای جوانان ایمن نمی‌کند، اما می‌تواند آگاهی را افزایش دهد. همانطور که در مورد برچسب‌های محصولات حاوی تنباکو و الکل این گونه بوده است. کنگره آمریکا باید قانونی را تصویب کند که چنین برچسب هشداری را الزامی کند.»
قانون‌گذاران آمریکایی معتقدند، شبکه‌های اجتماعی، مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک‌تاک و اسنپ چت اثرات مضری بر نوجوانان دارند. برخی از ایالت‌های آمریکا در حال کار برای تصویب قانونی به منظور محافظت از کودکان در برابر اثرات مضر شبکه‌های اجتماعی، مانند اضطراب، افسردگی و سایر بیماری‌های روانی هستند.
قانون‌گذاران ایالت نیویورک به تازگی قانونی را تصویب کردند که به موجب آن شبکه‌های اجتماعی بدون رضایت والدین از افشای محتوای اعتیادآور برای کاربران زیر 18 سال منع می‌شوند. فرماندار فلوریدا نیز در ماه مارس(اسفند‌ـ فروردین) لایحه‌ای را امضا کرد که کودکان زیر 14 سال را از استفاده شبکه‌های اجتماعی منع کرده و کودکان 14 و 15 ساله را به دریافت رضایت والدین ملزم می‌کند.
اعتیاد به فضای مجازی به این معناست که به جای اینکه فضای مجازی و امکانات موجود در آن در اختیار شما باشد یا افسار فضای مجازی در دستان شما باشد، اختیار شما به صورت ناخودآگاه به فضای مجازی داده شود و به جای اینکه شما فضای مجازی را مدیریت کنید، فضای مجازی شما را مدیریت کند. اگر در چنین حالتی گرفتار هستید، باید بدانید که هیچ سود و منفعتی از فضای مجازی به شما نمی‌رسد و شما یک سبک زندگی ناسالم را در پیش گرفته‌اید و معتاد فضای مجازی شده‌اید. درست مانند کسی که معتاد مواد مخدر شده است و باید ترک کند. جهان امروز به واسطه‌ ظهور رسانه‌ دیجیتالی، ابزارهای هوشمندی را در اختیار دارد که به انسان اجازه می‌دهد خوب یا بد به کارهایی دست بزند که هرگز در گذشته نه به این اندازه و نه به این سادگی برایش ممکن و میسر بوده است. همین سهولت و راحتی می‌تواند منشأ اعتیاد به فضای مجازی باشد؛ جایی که انسان نتواند اراده و اختیار خود را مدیریت کند و به هر آنچه می‌بیند، چنگ بزند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات