صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۹۴۲

سردار سلامی: تحریم شکسته شد و اثرات آن تنزل یافت

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه راه صادرات نفت ما باز شده و پرچم ایران بر بلندای کشتی‌های تجاری و نفتکش ما در اهتزاز است، گفت: تحریم شکسته شد و اثرات آن تنزل یافت.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اربعین شهادت خادم‌الرضا آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان که امروز در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شهدای خدمت، شهدای پرتلاش، مجاهد، خستگی‌ناپذیر، مردم‌دار و مردم‌دوست و اهل عبادت بودند و انسان‌هایی بودند که یک‌لحظه را برای خدمت به مردم از دست نمی‌دادند، اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید پرچم ایثار و جان‌دادن در خیمه ولایت و میدان خدمت را در این سرزمین برافراشت و راهنمای ایرانیان در آینده پیش رو قرارداد.وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری شهید یک شخصیت مقتدر و صادق بود، افزود: ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار، معیار یک رئیس‌جمهوری کامل بود. او بیشتر از آن که در خانه خود باشد در خانه فقرا بود، بیش از اینکه جمعه‌ها را با خانواده خود سپری کند در میان مردم بود.فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که دستیابی به کرامات این شهید ناممکن است، گفت: این ابعاد معنوی از او انسانی دارای صبر بسیار ساخت که در برابر ناملایمات و دشمنی‌ها صبر را پیشه می‌کرد اما چهره او متبسم و سرشار از امید بود. وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی، گفت: هیچ انسانی برای او پیش‌پاافتاده نبود، او کریمانه برخورد می‌کرد، با مردم صادقانه سخن می‌گفت و در همه حال جدی بود.

بیشترین رقبت شهید رئیسی حل مشکلات مردم بود

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: فعالیت شبانه‌روزی شهید رئیسی و پیگیری مشکلات مردم کار را برای همراهان وی مشکل ساخته بود.سردار سلامی اظهار کرد: شهید رئیسی شاگرد مکتب قرآن و اهل‌بیت بود و آن‌قدر در این مکتب رشد کرد و بزرگ شد که در نهایت وجدان‌های بشریت را مدیریت کرد.وی رمز بقای این مرد بزرگ و الهی را اخلاص او برشمرد و افزود: شهید رئیسی تمام وجود خود را وقف اسلام کرد و چون اعمال اورنگ خدایی داشت و نه هوای نام و نشان، نام و یادش ماندگار شد.فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که چرا او محبوب آمد و محبوب‌تر این دنیا را ترک کرد، افزود: راز محبوبیت او در عمل خالصانه‌اش است.وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید آیت‌الله آل هاشم، یادآور شد: امام‌جمعه شهیدمان واقعاً تصویر زیبا و دل‌انگیز یک روحانی مردمی را نشان داد که با مردم زندگی می‌کرد و در سختی‌های آنان سهیم بود. او زبان دل مردم بود و با آنان به‌سادگی سخن می‌گفت.وی با اشاره به جنبه‌های شخصیتی شهید امیر عبداللهیان، گفت: او دیپلماتی نجیب و مؤمن بود که وقتی به‌عنوان مسئول دستگاه سیاست خارجی ایران عمل می‌کردهم رشید و بلندبالا، شجاع، قاطع و قوی بود و از کسی جز خدا نمی‌ترسید. فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: امیر عبداللهیان یک فهم سیاسی بالا و یک تحرک سیاسی بالا در جهان داشت. او منطق انقلاب و نظام ما را در جامعه جهانی ترویج می‌کرد و مروج شکوه یک انقلاب بود، اما درعین‌حال متواضع، خاکی، افتاده و مؤمن بود.وی همچنین با گرامیداشت یاد استاندار شهید مالک رحمتی، اظهار کرد: استاندار جوان اما پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، نمونه یک عنصر اجرایی قدرتمند، اما مؤمن بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاربویژگی‌های شهید سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهوری، تأکید کرد: شهید موسوی، پاسداری فداکار و اسوه انسانی باتعصب، غیرتمند، جوانمرد، باوفا، فداکار، مهربان، ازجان‌گذشته، مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر بود.سردار سلامی گفت: او کسی بود که برای حفاظت از جان رئیس‌جمهوری تلاش‌های زیادی می‌کرد تا دولت ما با آزادی عمل، امنیت و آرامش کامل به خدمت خود ادامه دهد. سردار موسوی کسی که بارها در اجرای این مأموریت مجروح شد، پایش شکست، بیمارستان را ترک کرد و با پای‌شکسته به میدان آمد. او عقب نمی‌نشست و در تمام سفرها همراه رئیس‌جمهوری بود و با عشقی وصف‌ناپذیر کار می‌کرد و به پاسداری خود واقعاً ایمان داشت.

در معرض یک قضاوت هستیم

سردار سلامی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: ما در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم. دشمنان وقتی تشییع باشکوه شهدای خدمت را دیدند خاموش شدند اما هفته گذشته میزان مشارکت مردم در انتخابات دشمنان را به طمع انداخت.وی تأکید کرد: این نظام و دستاوردهای آن محصول خون هزاران جوان است، هیچ‌کس فکر نکند که این جوانان آرزویی نداشتند و دل از دنیا بریدند. اما چه شد که آنها به همه آرزوهای خود پشت‌پا زدند و همسران جوان خود را تنها گذاشتند؟ پاسخ آن در حفظ نظام جمهوری اسلامی است.فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما در معرض یک قضاوت در انتخابات هستیم، باید برای خانواده‌های شهیدان عزیزمان امید ایجاد کنیم. سردار سلامی شرکت در انتخابات را جهاد امروز ملت برشمرد و افزود: این جهاد امروز ماست کار سختی نیست نمی‌خواهیم دشمن‌شاد شویم. اگر عزت می‌خواهید جمعه با حضور خود صدایشان را خاموش کنید. ملت ایران می‌داند با دشمن چگونه برخورد کند.وی تأکید کرد: ما همه‌جا دشمن را شکست دادیم این بار هم مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی به لطف خدا دشمن را شکست می‌دهند.سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش‌های دولت و هدایت‌های رهبر انقلاب گفت: تحریم شکسته شد. با آن قائمه عزیز و عظیم مقاومت که در قلب میدان و مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌ها ایستاد و مردمی که کنار رهبر عزیز ایستادند و تحمل کردند. مردمی که قدمی عقب نگذاشتند و شرافت و حیثیت خویش را با دلار تعویض نکردند. وی تصریح کرد: راه صادراتِ نفت ما باز شد. چون هرکسی کشتی ما را گرفت کشتی او را گرفتیم و هرکسی کشتی ما را ضد کشتی او را زدیم. پرچم ایران امروز بر بلندای کشتی‌های تجاری و نفتکش ما در اهتزاز است و خطوط کشتی‌رانی ما از خطوط هر قدرت و کشور دیگری در جهان امن‌تر است.
سرلشکر سلامی ادامه داد: تحریم شکسته شد و اثرات آن تنزل یافت. علاوه‌برآن، تحریم فرصتی برای استقلال اقتصادی ما شد. جوانان ما از درون ساختند و ماهواره‌های ما در دوره تحریم پرواز کردند. در زمینه دفاعی، پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در عصر تحریم ساختیم. نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و پیشرفت‌هایمان در علوم و فناوری نوین محصول اعتمادبه‌نفس ملت ایران در دوران تحریم بود. وی ادامه داد: شکست تحریم دوراه داشت. پناه‌بردن به بیگانه تا دشمن مسائل ما را حل کند. یک نگاه دیگر هم این بود که باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم. از ترس بیگانه و دشمن نمی‌توان به آن‌ها پناه برد. دشمن هرگز راه‌حل غلبه بر مشکلات را به ما یاد نخواهد داد و این واقعیتی در جهان امروز است.فرمانده کل سپاه یادآور شد: چند سال پیش بعضی‌ها می‌گفتند وقتی شهید رئیسی، رئیس‌جمهور شود پنجره‌های ارتباطات خارجی با دنیا بسته خواهد شد و انزوا تمام دنیا را فرا خواهد گرفت در نتیجه چالش‌های سنگینی در انتظار ایران است اما شاهد رشد ارتباطات با دنیا در دولت او بودیم. بعضی‌ها می‌گفتند؛ در دولت شهید رئیسی صادرات قطع می‌شود، سرمایه‌گذاران کاهش می‌یابند، انبارها خالی می‌شود و درآمدهای دولت کاهش می‌یابد. این شایعات را مدام در تمام دنیا پخش می‌کردند اما وقتی او پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شد باید با تمام مشکلات امید ایجاد می‌کرد. باید از اقتدار ایران دفاع می‌کرد او باید روح جهاد را در پیکره مدیران جامعه احیا می‌کرد کار سختی در انتظار او بود اما او خسته نشد و شبانه‌روز کارکرد.سردار سلامی بیان کرد: وقتی ملت، مسئولین خود را مقتدر در میدان می‌بینند ملت با این الگو همراه می‌شوند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شهید رئیسی تصویر جدیدی از مناسبات خارجی را پیش گرفت و می‌دانست آمریکا کوچک‌تر از کل جهان است در نتیجه روابط با همسایگان را به سطح عالی پیش برد.فرمانده کل سپاه افزود: شهید رئیسی انزوا را کاملاً باطل کرد و همه فهمیدند بدون ایران نمی‌توانند معادلات جهانی را حل کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات