فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۶۲۱۰۰

محمدمهدی اسماعیلی؛ معرفی ویژه برنامه های محرم وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری چندین برنامه فرهنگی هنری مختلف به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا و برگزاری یک مراسم ویژه با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبر داد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن معرفی برنامه‌های هنری و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا و ایام سوگواری محرم و صفر توضیح داد: خوشبختانه برنامه‌های خوبی برای این روزهای گرانقدر تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به اجرای چندین برنامه هنری در تهران اشاره کرد. بر این اساس تالار وحدت به طور کامل در اختیار برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری به ویژه در حوزه آئین‌های نمایشی و اجراهای موسیقایی هم در داخل تالار و هم در محوطه بیرونی است که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه برنامه‌های ارزشمندی به واسطه حضور هنرمندان ارزنده عرصه تئاتر و موسیقی در تالار وحدت برگزار می‌شود، ما در بیش از ۷۰۰ مجموعه فرهنگی هنری متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برنامه‌های بسیار خوب و ارزشمندی را تدارک دیده ایم که دربرگیرنده تنوعات مختلفی است و می‌تواند یکی از ارزشمندترین و مؤثرترین فعالیت‌های وزارت فرهنگ در حوزه تولید و عرضه آثار فرهنگی مرتبط با ایام محرم باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فعالیت‌هایی هم در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که بار اصلی کارهای مردمی حوزه فرهنگی محسوب می‌شود، برنامه ریزی شده که در همین راستا همه شهرهای کشور هم زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رنگ و بوی محرم می‌گیرد. این در حالی است که در حوزه معاونت قرآن و عترت و دیگر بخش‌های وزارت فرهنگ نیز برنامه‌های مهمی تدارک شده که هرکدام از معاونت‌ها به صورت جزئی‌تر آنها را رسانه‌ای خواهند کرد.

اسماعیلی در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: ما برنامه‌هایی را نیز برای ایام منتهی به اربعین حسینی تدارک دیده ایم که در این زمینه همکاران در سازمان حج و زیارت با اهتمام فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند. ضمن اینکه ما در تدارک برگزاری یک برنامه ویژه در تالار وحدت هستیم که طی آن قرار است مراسم رونمایی از آثار فرهنگی هنری توسط هنرمندان در حوزه‌های فیلم، هنرهای تجسمی، سرود، موسیقی و کتاب با یک موضوع ویژه باشیم. در این زمینه تلاش می‌کنیم تا در این برنامه میزبان سرپرست ریاست جمهوری هم باشیم که به زودی جزئیات این برنامه نیز اعلام می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات