صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۶۲۲۴۷

موضع کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس درباره رئیس‌جمهوری آینده ایران

یک کنش‌گر سیاسی اماراتی گفت فارغ از اینکه برنده انتخابات ایران چه کسی باشد، روند همگرایی میان کشور‌های خلیج‌فارس و تهران ادامه خواهد یافت.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

عبدالخالق عبدالله پژوهشگر سیاسی اماراتی و استاد علوم سیاسی، همچنین مدعی شد تنها تفاوت میان دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، «سطح تندروی» آنهاست.

عبدالخالق عبدالله که مشاور رئیس امارات نیز شناخته می‌شود؛ در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، در گفت‌وگویی با پایگاه خبری «خلیجیون» افزود: از نگاه من، یکی از آن‌ها تندرو، و دیگری تندروتر است؛ ایران این‌گونه است و هیچ نامزد میانه‌رویی در میان نامزد‌های ریاست‌جمهوری آن دیده نمی‌شود.

وی گفت: فارغ از اینکه کدام نامزد شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد، گشایش پایتخت‌های خلیجی به روی تهران ادامه خواهد داشت؛ چرا که این یک تصمیم راهبردی و بی‌بازگشت از سوی سران کشور‌های شورای همکاری خلیج‌فارس است.

به نوشته «خلیجیون»، از هنگام ازسرگیری روابط میان عربستان و ایران با یک توافق تاریخی در ماه مارس سال ۲۰۲۳، دیدار‌های پیوسته‌ای میان مقامات ایرانی و خلیجی انجام شده و می‌شود؛ همچنان که حضور چشمگیر سران کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس در مراسم تشییع رئیس‌جمهور فقید، ابراهیم رئیسی، نشان‌دهنده اهتمام دو طرف به تداوم توسعه روابطی است که بیش از ۴ دهه پرتنش و تیره بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات