صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۲۶۰

ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی

به اعتراف این رسانه عبری زبان، از چند ماه پیش توانمندی ارتش اسرائیل در جنگ‌های میدانی در نوار غزه تحلیل رفته است و مقاومت گروه‌های فلسطینی توانمندی ارتش اسرائیل را رو به فرسایش برده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

ادامه جنگ در غزه باعث شده فرسایشی شدن جنگ برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن شده است. از طرفی مقاومت روز به روز در شرایط ایده آل قرار دارد. به طوری که هر روز شاهد اخبارهای متعددی مبنی بر پیروزی مقاومت در سرزمین های اشغالی هستیم و از طرفی بحران در ارتش رژیم صهیونیستی روز به روز آشکار تر می شود. به طوری که روزنامه معاریو در گزارشی اعلام کرد، ارتش اسرائیل در شرایط فعلی با بحران بزرگی در نوار غزه مواجه است.
به اعتراف این رسانه عبری زبان، از چند ماه پیش توانمندی ارتش اسرائیل در جنگ‌های میدانی در نوار غزه تحلیل رفته است و مقاومت گروه‌های فلسطینی توانمندی ارتش اسرائیل را رو به فرسایش برده است.
این رسانه عبری زبان به نقل از کارشناسان نظامی اسرائیلی فاش کرد، تل‌آویو در حالی طی چند هفته آینده در مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس شرکت می‌کند که توانمندی ارتش اسرائیل در همان سطح روزهای اول نبوده و با ورود به ماه دهم جنگ این توانمندی تحلیل رفته است.

به اعتقاد برخی از کارشناسان نظامی که با این رسانه گفتگو کرده‌اند، استقرار واحدهای نظامی در غزه به شکلی کاملا غیر هدفمند در حال انجام است، بسیاری از مناطق نوار غزه از نیروهای ارتش تخلیه شده و نظامیان اسرائیلی فقط بر جاده‌های اصلی مسلط هستند و عملا حضور میدانی قابل توجهی از آنها مشاهد نمی‌شود، در حالی که در مقابل حماس در حال ترمیم ساختار خویش و استقرار نیروهایش در مناطق مختلف است.

به این کارشناسان در عین حال اعلام کردند، بازگشت حماس به معنای حضور این گروه فلسطینی به شکل سابق آن نیست با این حال گواهی بر این امر است که حماس توانمندی نظامی خود را از دست نداده و خبری از متلاشی شدن و یا از بین رفتن آن که هدف ارتش اسرائیل بوده و سعی در تجسم بخشی به آن در افکار عمومی است، هم نیست.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از کارشناسان امور نظامی تاکید شده است، حماس طی 9 ماه گذشته موفق شد، اسرائیل را وارد گردونه جنگ پارتیزانی کند که به شدت از جنگ‌های مستقیم برایش آسان تر است، حماس موفق شد استراتژی جنگی خود را به شکلی تغییر دهد که باعث کاهش شدید کارآمدی ارتش اسرائیل شده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات