صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۶۲۸۰۶

وزیر بهداشت جدید باید به جای «بیمارستان سازی»، کمبود نیروی انسانی را جبران کند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل و چالش نظام سلامت کمبود نیروی انسانی است، گفت: وزیر آینده بهداشت باید به جای بیمارستان‌سازی به فکر تامین نیروی انسانی باشد.

احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری امروز در دومین اجلاسیه هیات مدیره‌های نظام پرستاری کشور با اشاره به فعالیت دوره ششم فعالیت نظام پرستاری، اظهار داشت:دوره ششم یک روند شفاف و قدون مصلحت اندیشی را شروع کرده است و یکی از بهترین دوره‌ها را داریم.

وی ادامه داد: دستاورد‌ها و نیز مشکلاتی در دولت سیزدهم داشتیم، اما در حوزه دو پرستاری تقویت جایگاه سیاستگذاری پرستاری از نقاط مثبت قوده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود:با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید قانون تعرفه گذاری اجرا شد.

نجاتیان با اشاره به وضعیت نظام سلامت، ابراز داشت:بزرگترین مشکل نظام سلامت کمبود و چالش‌های نیروی انسانی است؛ به طوری که ناامیدی و میل مهاجرت بسیار زیاد است.

وی افزود:این موضوع به یک ابر بحران سده است. برای اینکه یک پرستار وارد نظام سلامت بشود باید اگنون اقدام کرد و چهار سال دیگر بهره‌مند شد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اضافه کرد:برخی به دنبال برگزاری دوره‌ای کوتاه مدت پرستاری هستند که این به مردم لطمه خواهد زد و این موضوع حتی به مناطق محروم خسارت می‌زند.

نجاتیان با بیان اینکه دولت اینده به جای ساخت بیمارستان باید به فکر تامین نیروی انسانی باشد، گفت:باید در نظام ارایه خدمات سلامت تغییر اجرا کنیم و در زنجیره ارایه خدمات نقش پرستاری تغییر کند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ هزار نفری در نظام سلامت، ابراز کرد:امیدواریم فوق العاده خاص نیرو‌های سلامت تامین شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به مخدوش شدن امنیت پرستاران در برخی مراکز پرمانی کشور، ادامه داد:تاکید داریم که در برخی استان‌ها پلیس در اورژانس‌ها مستقر شوند. البته می‌دانیم افرادی که به اورژانس می‌آیند هیجان خاص خود را دارند، اما نباید امنیت پرستاران خدشه دار شود.

نجاتیان تاکید کرد:سازمان نظام پرستاری سازمانی در کنار وزارت بهداشت برای تامین سلامت مردم است.

وی تصریح کرد:۲۷۷هزار و ۷۲۸نفر پرستار عضو سازمان نظام پرستاری کشور هستند و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان معوقات عضویت در سازمان داریم.

رئیس سازمان نظام پرستاری متذکر شد:۹ماه عقب ماندگی پرداخت تعرفه به پرستاران را در کشور داریم.

نجاتیان با اشاره به دیدار خود با پزشکیان، خاطرنشان کرد:رئیس جمهور منتخب کاملا به موضوع پرستاری آگاه هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات