بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۶۳۰۰۷

پوتین در دیدار با اسد: وضعیت خاورمیانه رو به وخامت است

خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه گزارش داد روسای‌جمهور روسیه و سوریه در دیدار امروز در کرملین «درباره وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا» گفت‌وگو کردند.
خبرگزاری‌های روسی گزارش دادند رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین پیش از دیدار خصوصی امروز با همتای سوری خود در مسکو گفت که قصد دارد «درباره وضعیت خاورمیانه که در حال بدتر شدن است و در مورد سوریه هم صدق می‌کند» با بشار اسد گفت‌وگو کند.به گزارش ریانووستی، اسد هم در این دیدار گفت که روسیه و سوریه در دهه‌های گذشته آزمون‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند و افزود «با توجه به وضعیت ژئوپلیتیک کنونی، دیدار ما برای گفت‌وگو در مورد سناریوهای مختلف حائز اهمیت است».وی افزود «روابط روسیه و سوریه طی چند دهه سطح بالایی از اعتماد را حفظ کرده است».
رئیس‌جمهور روسیه اخیراً به مناسبت هشتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک این کشور با سوریه، برای بشار اسد پیام تبریک فرستاد.او در این پیام خطاب به همتای سوری خود گفت که «توسعه بیشتر طیف وسیعی از روابط روسیه و سوریه به نفع ملت‌های ما است و به تحکیم صلح و ثبات در منطقه و کل جهان کمک خواهد کرد».روابط دیپلماتیک مسکو و دمشق رسما 21 ژوئیه 1944 در زمان اتحاد جماهیر شوروی برقرار شد. دو طرف در سال 1980 معاهده دوستی و همکاری امضا کردند و سوریه در سال 1991 روسیه را به عنوان جانشین اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت شناخت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات