تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۶۳۰۱۸

روزنامه اسرائیلی: طرح غرق کردن تونل‎‌های حماس، شکست مفتضحانه‌ای خورد

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، طرح اسرائیل برای پمپاژ آب به تونلهای حماس و غرق کردن نیروهای مقاومت حاضر در آن را شکست‌خورده توصیف و اذعان کرد که چنین طرحهایی، هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار مطلبی، گزارش داد که پروژه ارتش اسرائیل برای پمپاژ آب به تونل‌های حماس و غرق کردن نیرو‌های مقاومت حاضر در آن، «به صورت مفتضحانه شکست خورده است».

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اخیرا گزارش داد که ارتش این رژیم ارزیابی جدیدی از توانمندی‌های نظامی جنبش حماس را انجام داده و میزان توانایی آن در حمله مجدد به شهرک‌های اسرائیلی، ساخت تونل و حملات را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، ارتش اشغالگر اعتراف کرده که حماس هنوز قادر به حمله در نزدیکی مرز و حتی عبور از آن است. امری که نشان می‌دهد حماس توانسته به سرعت خود را ترمیم کند. وضعیت تونل‌ها در وسط نوار غزه نیز به حماس اجازه می‌دهد تا حملاتی را در بالا و زیر زمین انجام دهد.

بر اساس این ارزیابی، حماس بسیاری از تونل‌ها را در خان‌یونس بازسازی کرده و یک کارخانه سیمان مواد مورد نیاز برای ساخت تونل‌ها در اختیار دارد. همچنین تونل‌های حماس هنوز در استان الوسطی و در بیشتر مناطق شهر رفح و محله شجاعیه در وضعیت خوبی قرار دارد.

هاآرتص با بیان اینکه چنین طرح، هیچ کارآیی نداشته است، تصریح کرد: «هیچ کس در ارتش نمی‌تواند بگوید که فاید این پروژه بسیار هزینه چه بوده است».

به گفته این روزنامه، پمپاژ آب به یکی از تونل‌ها صورت گرفت، ولی مشخص نشد که آیا ارتش می‌تواند به این نتیجه برسد که آیا چنین اقدامی، نتیجه‌بخش است یا خیر و اینکه چه اتفاقی در داخل تونل رخ خواهد داد.

هاآرتص با اشاره به اینکه مشخص نیست که در صورت پمپاژ آب، چه اتفاقی برای نیرو‌های مقاومت رخ خواهد داد، اذعان کرد: کارشناسان تأکید دارند که حماس برای چنین سناریویی آماده شده و مجرا‌هایی برای جذب آب در نظر گرفته که باعث می‌شود غرق کردن این تون‌ها محال باشد. حماس چنین تجربه‌ای را از تلاش‌های چند سال گذشته السیسی کسب کرد که قصد داشت تونل‌های رفح را پر از آب کند».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات