صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۶۳۰۶۸

بازگشایی سفارت کویت در سوریه... به‌زودی

یک هیئت از شخصیت‌های سیاسی و دیپلماتیک کویتی به تازگی برای بررسی بازگشایی سفارت این کشور در دمشق، از سوریه دیدار کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

بنابه گزارش رسانه‌های سوریه به نقل از برخی منابع، هیئت کویتی چند روز پیش برای مقدمات و آمادگی بازگشایی سفارت، در دمشق با برخی مقامات سوریه، دیدار کرده‌اند.

«تمیم مدنی» سفیر سوریه در کویت، که این دیدار را از نزدیک یک ماه پیش ترتیب داده بود نیز، در این دیدار‌ها حضور داشته است. اعضای این هیئت همچنین از ساختمان سفارت نیز بازدید کرده‌اند.

به گفته منابع سوری، این دیدار قرار بوده یکم ماه جولای کنونی انجام شود، اما درپی برخی دلایل فنی به تأخیر افتاد؛ و هیئت کویتی در هتل «فورسیزن» دمشق اقامت کرده‌اند؛ که تحت حفاظت امنیتی شدید دولت سوریه قرار دارد.

به دنبال آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱، روابط این کشور با کویت نیز تیره شد؛ دولت کویت سال ۲۰۱۲ سفیر سوریه را اخراج کرد، و سفارت خود در دمشق را نیز بست. کویت پس از قطر، دومین کشور عربی بود که سفیر خود را از سوریه فراخواند.

گفتنی است در پی زمین‌لرزه فوریه ۲۰۲۳ در شمال سوریه و جنوب ترکیه، «سالم عبدالله الصباح» وزیرخارجه پیشین کویت تأکید کرد کشورش -برخلاف برخی کشور‌های عربی- برنامه‌ای برای ازسرگیری روابط با دولت سوریه ندارد.

اوایل سال جاری (۲۰۲۴)، درپی تشکیل دولت جدید کویت، بشار اسد، رئیس‌جمهوری، حسین عرنوس، نخست‌وزیر، و فیصل المقداد، وزیرخارجه سوریه پیام‌های تبریکی برای مقامات جدید فرستادند؛ اما رسانه‌های رسمی کویت این پیام‌ها را نادیده گرفتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات