بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۶۴۰۸۶

کنعانی: همه دولت‌ها، ملت‌ها در مقابل فاجعه غزه و در مقابل تاریخ شایسته سرزنش هستند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران عنوان داشت: همه دولت‌ها و همه ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، در مقابل فاجعه هولناک جاری در نوار غزه، مسئولیت دارند و چنانچه عمل نکنند، در محکمه تاریخ و وجدان‌های بیدار بشری، برای همیشه محکوم و شایسته سرزنش هستند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی که در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، نوشت: در میان بی‌عملی بهت برانگیز مجامع و سازمان‌های مسئول بین‌المللی و فقدان اقدام مؤثر کشورهای اسلامی و عربی و در زیر آتش حمایت‌های بی‌دریغ تسلیحاتی آمریکا و هم پیمانان غربی آن از رژیم آپارتاید صهیونیستی، تعداد شهدای غزه از مرز چهل هزار تن گذشت.

حدود ۱۵ هزار نفر از شهدا، کودکان هستند و پیکرهای حدود ده هزار شهید فلسطینی نیز، در زیر آوارها مدفون باقی مانده‌اند.

آیا برای بیدار شدن وجدان‌های خفته بشری در جهان و بی‌خواب شدن سران و مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، این آمارهای دهشتناک همچنان باید مسیری صعودی بپیماید!؟

این یک شرم ابدی برای جهان بظاهر متمدن امروز و سازمان‌ها و نهادهای مسئول بین‌المللی است که یک رژیم جعلی تمامی اصول، قوانین و مقررات آمره و عرفی بین‌المللی را به سُخره گرفته و در مقابل دیدگان همه جهان، آزادانه و به شنیع ترین روش‌ها به نسل‌کُشی یک ملت تاریخی و ریشه‌دار مشغول است.

همه دولتها و همه ملتها و سازمان‌های بین‌المللی، در مقابل فاجعه هولناک جاری در نوار غزه، مسئولیت دارند و چنانچه عمل نکنند، در محکمه تاریخ و وجدان‌های بیدار بشری، برای همیشه محکوم و شایسته سرزنش هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ( ۱۵مهر) گذشته با انجام حملات وحشیانه، دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد.

ارتش رژیم اشغالگر در سایه بی عملی و سکوت نهادهای بین المللی و دولت های حامی این رژیم از ۱۰ ماه قبل تاکنون جنگ علیه غزه را با نقض هر روزه کنوانسیون ها و معاهدات بشردوستانه مختلف بین المللی با هدف قرار دادن غیرنظامیان و اماکن جمعیتی غیرنظامی ادامه داده و براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تعداد کشته های این جنگ از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرده است که اکثر کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

ارتش این رژیم بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات