صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۶۴۶۱۲

با توجه به وضعیت موجود کشور و لزوم وحدت در داخل کشور، آیا اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی در این برهه حساس کشور به صلاح است؟

کشور ما با توجه به وضعیت خاص سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج، همیشه با چالش‌هایی مواجه بوده است. اگر اجرای یک طرح را منوط به شرایط خاص بدانیم، آن‌ وقت بسیاری از طرح‌ها به مرحله اجرا نخواهد رسید؛ چراکه در هر زمان عده‌ای ساز مخالف خواهند زد. مسئله مقابله با بی‌حجابی مسئله امروز و دیروز نیست، مسئله‌ای است که از اول انقلاب در حکومت اسلامی ایران مطرح بوده است؛ هرچند نهادهای متولی در خصوص انجام وظایف خود کوتاهی‌هایی داشته‌اند.

در حال حاضر، فراجا مراقب است تا وقوع خطا به کمترین حد خود برسد و آموزش‌های لازم را به متولیان امر داده است تا تمام مراحل به‌طور کامل ثبت و ضبط شود و هیچ بهانه‌ای دست کسی نیفتد. با ‌وجود این، در هر لحظه ممکن است اشتباهی رخ بدهد که در هر مأموریتی محتمل است، اما اینکه بگوییم چون ممکن است اشتباهی رخ بدهد، پس کسی مأموریت خود را انجام ندهد، حرف درستی نیست و در عوض باید تلاش کرد اشتباهات به حداقل برسد.
استمرار طرح نور با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به ‌معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است. اگر جایی هم یک مأمور ناخواسته اشتباه کرد، نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و نیروی انتظامی را که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است، تضعیف کرد و از جلوگیری منکر بزرگ بی‌حجابی دست برداشت.
برخی سعی دارند با مطرح کردن برخی موضوعات حاشیه‌ای القا کنند که رهبری مخالف این اقدام است؛ اما بیانات رهبر معظم انقلاب همیشه وحدت‌بخش و هدایتگر بوده است. تذکر اخیر ایشان درباره حجاب نیز از همین جنس است و به تبیین و تدقیق نیاز دارد تا مبادا در فتنه تحریف و صرفاً با مواجهه احساسی در کف فضای رسانه‌ای، دگرگونه روایت شود. تعارضی میان محتوای تذکر رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در زمان‌های مختلف نیست. ایشان در خطبه‌های فطر به «اهمیت مواجهه» با هنجارشکنی دینی اشاره کردند، ولی در تذکرشان به «نحوه مواجهه» می‌گویند که باید قاعده‌مند باشد؛ لذا ادعای تعارض و پارادوکس به‌ هیچ ‌عنوان صحیح نبوده و اتفاقاً بیانات کاملاً مکمل یکدیگر است.
فعالان عرصه تبیین باید به پیشبرد خط رهبری در تعریف و جهت‌دهی به قاعده‌ها و نقشه کلی مواجهه با چالش تحمیلی حجاب کمک کنند. جریان تبیین باید از دشمن‌سازی درون جبهه خودی، ایجاد دودستگی و به حاشیه راندن خواست رهبری جلوگیری کند و خلأهای شناختی را پر ‌کند. وحدت کلمه و عدم دودستگی، ضامن اجرای موفق طرح مقابله با برهنگی و بد‌ن‌نمایی است.
منیع: پرسمان شماره 14

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات