بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۶۵۰۴۱

شورای همکاری خلیج‌فارس؛ بلوف همکاری و تکرار ادعاهای نخ‌نما

دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس از یک سو از تمایل برای تعامل و مشورت با ایران سخن می‌گوید و شورای تحت مدیریت او ادعاهای بی‌اساس تکراری را مطرح می‌کند.
باز هم ادعاهای تکراری علیه ایران و این بار در ریاض و در بیانیه پایانی یکصد و شصت و یکمین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس.طرح این ادعاها در حالی صورت گرفته که دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس جاسم محمد البدیوی اخیراً در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران سیدعباس عراقچی با تأکید بر اهمیت جایگاه ایران در ارتقای صلح و ثبات در منطقه گفته بود که اعضای این شورا «علاقه‌مند به مشورت و تعامل با ایران درباره چالش‌های بزرگ منطقه هستند». تعامل با ایران همچنین از سوی ۶ عضو این شورا در تماس‌های تلفنی و دیداری در این مدت با عراقچی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
شورای همکاری خلیج‌فارس؛ بلوف همکاری و تکرار ادعاهای نخ‌نما
 
شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه ریاض در روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه باز هم به طرح ادعای بی‌اساس و تکراری درباره مالکیت امارات عربی متحده بر جزایر سه‌گانه ایرانی تنب‌بزرگ، تنب‌کوچک و ابوموسی، موضوع میدان گازی آرش و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها پرداخت. ادعاهایی که امروز (سه‌شنبه) از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی به‌صراحت مردود و بار دیگر بر تعلق جزایر سه‌گانه به ایران تأکید شد.
 
در بیانیه ریاض انتخاب رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان از سوی اعضا تبریک گفته شده و سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی هم در این باره اعلام کرد که دولت چهاردهم با استمرار سیاست همسایگی، راهکار حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری با همسایگان می‌داند و در عین حال مواضع این چنینی از سوی شورا به «فرایند تعامل و همکاری منطقه‌ای» کمکی نخواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات