بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۶۵۴۵۸

بلینکن: واشنگتن از انفجارهای لبنان اطلاعی نداشت

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود مدعی شد که واشنگتن به هیچ عنوان از انفجارهای پیجری لبنان خبر نداشته است.

آنتونی بلینکن امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه مصر مدعی شد که «واشنگتن از انفجارهای لبنان اطلاعی نداشته است و هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات است».

وزیر خارجه آمریکا همچنین ضمن رد هرگونه مداخله ایالات متحده در حملات پیجری رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه از طرف‌های درگیر خواست تا از هرگونه اقدامات تنش‌زا پرهیز کنند.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متئو میلر نیز در کنفرانس خبری مدعی شده بود که واشنگتن از قبل از حمله پیجری رژیم صهیونیستی که به شهادت دست‌کم 12 نفر و زخمی شدن حدود سه هزار نفر در لبنان منجر شده، اطلاعی نداشته است.

با این‌حال وبگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه گفته است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت قبل از این حمله با وزیر دفاع آمریکا لوید آستین تماس داشته و گفته بود که به زودی حمله‌ای در لبنان انجام می‌دهد.

بلینکن همچنین بر لزوم تحقق توافق آتش‌بس تأکید کرد و گفت «ما به همکاری با طرف قطری برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهیم».

وی همچنین از مصر به عنوان یک «شریک کلیدی در تلاش برای رسیدن به توافق آتش‌بس و امدادرسانی به غزه» یاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد «آتش‌بس بهترین شیوه برای رسیدگی به بحران انسانی در غزه و مقابله با خطرات بی‌ثباتی در منطقه است. ما بر رسیدن به آتش‌بس به منظور ایجاد محیطی برای افراد به منظور بازگشت به خانه‌هایشان متمرکز هستیم».

وی سفر مکرر خود به منطقه غرب آسیا را با هدف رسیدن به آتش‌بس در غزه توصیف کرد و گفت «ما ایده‌هایی را برای رسیدن به آتش‌بس در غزه با طرف‌های مصری و قطری مطرح کرده‌ایم».

وزیر خارجه آمریکا که کشور علی‌رغم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان به حمایت مالی و نظامی از اسرائیل ادامه می‌دهد، گفت «آتش‌بس، گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را بازمی‌گرداند و مسیر را برای آرام کردن مناطق ناآرامی چون شمال اسرائیل و دریای سرخ هموار می‌کند».

وی سپس گفت «مهم‌ترین چیز، وجود اراده سیاسی طرفین برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه است».

آنتونی بلینکن در خصوص گذرگاه فیلادلفیا نیز تصریح کرد «موضع ما درخصوص گذرگاه فیلادلفیا این است که هیچ‌گونه تغییری را در قوانین لازم‌الاجرا قبل از هفتم اکتبر (قبل از جنگ غزه) نمی‌پذیریم».

وی در خصوص توافق پیشنهادی آمریکا در زمینه آتش‌بس گفت «15 بند از 18 بند توافق پیشنهادی آتش‌بس مورد توافق قرار گرفته است اما موضوعات باقیمانده باید رفع شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات