بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۶۵۴۶۳

شرکت تایوانی گلدآپولو فاش کرد: پیجرهای منفجر شده ساخت مجارستان بودند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: شرکت تایوانی «گلد آپولو» متهم به ساخت پیجرهای انفجاری به کار رفته در حملات رژیم صهیونیستی در لبنان، فاش ساخت که این پیجرها توسط یک شرکت دیگر مستقر در مجارستان ساخته شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از مبدا تایپه با انتشار این خبر افزود: شرکت تایوانی گلد آپولو روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که برند این شرکت بر روی پیجرهای منفجر شده در جریان عملیاتی علیه شبکه ارتباطی حزب الله، قرار داشته اما خود دستگاه توسط شرکت دیگری مستقر در بوداپست مجارستان تولید شده است.

در بیانیه شرکت گلد آپولو که روز چهارشنبه دراین باره انتشار یافت، آمده است؛ «پیجرهای مدل «ای‌آر-۹۲۴» (AR-۹۲۴) توسط شرکت «BAC Consulting KFT» در بوداپست مجارستان تولید شده اند.

بنابراین گزارش هسو چینگ کوآنگ (Hsu Ching-kuang) رئیس شرکت گولد آپولو روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت شرکت وی طی سه سال گذشته تنها توافق مجوز را با شرکت مجارستانی منعقد کرده است.

شرکت تایوانی گلدآپولو فاش کرد: پیجرهای منفجر شده ساخت مجارستان بودند  

تارنمای رسانه آمریکایی «پلتیکو» نیز ضمن پوشش این خبر افزود: شرکت تایوانی گلدآپولو درباره پیجرهای مدل AR-۹۲۴ که انفجار آنها در لبنان به مجروح شدن هزارن نفر منجر شد، اعلام کرد که دستگاه مذکور ساخت شرکت BAC Consulting بوده که تنها مجوز استفاده از برند این شرکت بر روی پیجرها را داشته و گلدآپولو هیچ دخالتی در طراحی و ساخت آنها نداشته است.

پلتیکو در ادامه گزارش داد؛ در بیانیه شرکت گلدآپولو آمده است: طبق قرارداد همکاری، به BAC اجازه داده شد تا از علامت تجاری برند این شرکت (گلد آپولو) برای فروش محصولات در مناطق تعیین‌شده استفاده کند، اما طراحی و ساخت محصولات صرفاً بر عهده BAC است. شرکت ما فقط مجوز علامت تجاری برند را ارائه داده و در طراحی یا ساخت این محصول دخالتی ندارد.

رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. ‌

منابع خبری گزارش دادند که درپی این جنایت ۱۱ نفر در لبنان شهید و چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند.

حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دو چندان می‌کند خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی خواهد داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات