صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۵۸۳۲

رئیس جمعیت هلال‌احمر: امدادگران هلال احمر جان ۱۷ نفر را در معدن طبس نجات دادند

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امدادگران در واقعه معدن طبس جان ۱۷ نفر را نجات دادند، گفت: بعد از حادثه پیجر تعداد زیادی از پزشکان برای امدادرسانی در لبنان اعلام آمادگی کردند.

پیرحسین کولیوند در اولین یادواره استانی ۲۲ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با عنوان «سرو سرخ» که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب در خصوص دفاع مقدس تأکید داشتند که دو گزارش توصیفی و تبیینی مطرح است و جنگ و دفاع مقدس، در واقع حفظ اسلام و سرزمین بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: شهدا، امدادگران و رزمندگان مصداق بارز آیات قرآن کریم هستند که فرمود «کسانی که ایمان آوردند، هجرت و جهاد کرده و از اموال و جان خویش گذشتند» و این سه ویژگی در شهدا، رزمندگان و امدادگران بود چراکه آنان به کار خویش ایمان داشتند، برای خدمت در جای‌جای میهن حاضر می‌شدند و در راه حق جهاد کردند که طبق تأکید خداوند این افراد بالاترین مرتبه را نزد پروردگارشان دارند و خداوند به آن‌ها عزت و آبرو می‌دهد.

این مسئول افزود: شهدا، رزمندگان و امدادگران دفاع مقدس کسانی بودند که در مسیر بیانات ولی امر خود گام برداشته و حرکت کردند و نسبت به پیمان خویش متعهد بودند.

وی با تأکید بر اینکه انجام خدمات فرهنگی از وظایف امدادگران دفاع مقدس بود گفت: دو هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر سلاح برای دفاع نداشتند اما در راه نجات جان خود را فدا کردند. نقش اساسی امدادگران در ابتدا نجات جان رزمندگان و ارائه خدمات پزشکی، سپس انتقال مجروحین به پشت خط مقدم و در نهایت تزریق و ارتقا روحیه به رزمندگان بود و امدادگران کسانی بودند که در کنار ارائه خدمات آموزش و سازماندهی نیروها نسبت به تأمین اسکان اضطراری نیز اقدام کردند.

کولیوند مطرح کرد: مهم‌ترین نکته امدادگران دفاع مقدس آن است که اغلب امدادگران دفاع مقدس نوجوان و جوان بودند که امروز الگوی جوانان ما هستند.

وی ادامه داد: طبق تأکیدات رهبر انقلاب در پی برگزاری کنگره شهدا باید نکته‌ای را موردتوجه قرار داد و آن این است که باید پیام و رفتار شهدا را درک کرد.

این مسئول تأکید کرد: جمعیت هلال‌احمر اکنون میزان سه میلیون نوجوان و جوانی است که داوطلبانه در این مسیر گام نهادند و بر اصل بیانیه گام دوم انقلاب مبتنی بر نقش جوانان تأکید داشتند.

وی با تأکید بر اینکه امدادگران در واقعه معدن طبس جان ۱۷ نفر را نجات دادند عنوان کرد: در حادثه تروریستی لبنان سه هزار نفر از ناحیه چشم، دست و پا آسیب دیدند و در شرایطی که هیچ جای دنیا امکان درمان این تعداد بیمار را در شرایط مجروحیت حساس نداشت ظرف چند ساعت ۲۰۰ پزشک تنها در تهران اعلام آمادگی کردند و در همان ساعت اولیه به لبنان اعزام شدند و ظرف ۲۴ ساعت جان ۱۰۰ نفر را نجات دادند و هنوز هم جوانان هلال‌احمر اعلام آمادگی خود را برای حضور در لبنان اعلام می‌کند که طی این اتفاق رئیس صلیب سرخ اعلام داشت که کشور ایران به ما آبرو داد و ما براین باوریم که این جوانان شاگردان مکتب شهدا و شهدا امدادگر دوران دفاع مقدس هستند.

کولیوند در پایان گفت: رسالت امروز ما درک پیام شهدا و انتقال پیام آنان به نسل جدید است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات