صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۶۵۹۲۷

حکم رهبر انقلاب؛ یک توصیه ساده یا واجب عینی؟!

بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌ا... سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ محمدقادری

"بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌ا... سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند." این فراز پایانی پیامی است که رهبر معظم انقلاب تنها ساعتی قبل از اعلام رسمی شهادت سیدحسن نصرا...،دبیرکل حزب‌ا... لبنان، درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت صادر کردند.

همگان مستحضرند که استفاده از چنین عبارتی از سوی مقام "ولی فقیه"، حکم "واجب عینی" دارد و از این پس تردیدی نیست که بر هر مسلمان ایرانی و غیرایرانی که خود را مقلد رهبری و پیرو ولایت او می‌داند، واجب است که در این مسیر حرکت کند.

شاید برخی به دلایل متعدد، نخواهند و نپسندند که چنین فهم و برداشتی از کلام "نایب امام زمان(عج)" فراگیر شود اما آنچه مسلم است اینکه از یک سو با توجه به عبور رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آنها از تمام خطوط قرمز اخلاقی، حقوقی و انسانی و از سوی دیگر منطق حاکم بر روابط کنونی نظام بین‌الملل که مشخصا از زور و تزویر پیروی می‌کند، تردیدی وجود ندارد که دیگر زمان هرگونه خویشتنداری و تعلل در مواجهه با چنین دشمن حیوان‌صفتی گذشته و اساسا کوتاه‌آمدن در مقابل او حتما در تعارض جدی با منافع و امنیت ملی و امت اسلامی خواهد بود.بر این اساس و چنانچه صراحت کلام رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند، این مطالبه جدی از سوی آحاد امت انقلابی داخل ایران و حوزه مقاومت وجود دارد که دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در داخل کشور تمام تلاش خود را در جهت بسترسازی و اجرایی‌سازی این حکم صریح فقهی انجام داده و با اتکال به نیروی لایزال الهی و ایمان قلبی به وعده‌های الهی، در تحقق این خواسته همگانی بکوشند.

ازسویی؛ باید به این نکته مهم توجه داشت که مفهوم «بازدارندگی» در مقوله دفاع و امنیت مفهومی نسبی است و در شرایطی که کشور و محور مقاومت درگیر یک جنگ تمام‌عیار چندوجهی و ترکیبی است، نباید فریب توانمندی در یک مقطع زمانی خاص را خورد و به تصور این‌که بازدارندگی ایجادشده همیشگی است، از تلاش برای به‌روز شدن توانمندی‌های دفاعی کشور در همه ابعاد خود غافل ماند.

به بیان دقیق‌تر؛وقتی بپذیریم که دریک جنگ مستمرسطح بالا قرارداریم، بدیهی است که به‌طور مداوم باید مولفه‌های این بازدارندگی را ارتقا داد؛ وگرنه به محض پیش‌افتادن دشمن در یک حوزه، سریعا آسیب جدی به امنیت ملی وارد خواهد شد، دقیقا مانند آنچه در عملیات تروریستی علیه فرماندهان مقاومت و همچنین عملیات پیجرها رقم خورد و جبهه مقاومت از این زاویه متضرر شد.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که روزها و هفته‌های آینده آبستن تحولاتی بزرگ در منطقه غرب آسیاست که قطعا دیگر نقاط جهان را نیز از خود متاثر خواهد کرد، اما آنچه مشخص است و ما بدان باور عمیق قلبی و ایمانی داریم اینکه وعده الهی بی‌تردید تحقق خواهد یافت و خون شهدای مقاومت فرآیند اضمحلال و نابودی قطعی رژیم جعلی و شرور صهیونیستی را تسریع خواهد کرد. به امید آزادی هرچه زودتر قدس شریف، ان‌شاءا... . 


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات