صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۶۶۰۹۳

چشم انداز غیر‌قابل پیش‌بینی حمل‌ونقل کانتینری جهان برای سال ۲۰۲۵

شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ و مدیران لجستیک و زنجیرۀ تأمین خود را برای مذاکرات فصلی و انعقاد قرارداد‌های سالانه و یا تمدید آنها آماده می‌کنند که قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ در اروپا و اقیانوی اطلس و بهار ۲۰۲۵ در اقیانوس آرام آغاز شود.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد

شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ و مدیران لجستیک و زنجیرۀ تأمین خود را برای مذاکرات فصلی و انعقاد قرارداد‌های سالانه و یا تمدید آنها آماده می‌کنند که قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ در اروپا و اقیانوی اطلس و بهار ۲۰۲۵ در اقیانوس آرام آغاز شود. این در شرایطی است که بازار حمل‌ونقل کانتینری برای سال ۲۰۲۵ قابل پیش‌بینی نیست.

طی پنج سال اخیر، صاحبان کالا به دلیل بروز رویداد‌های مهمی مانند کرونا و مسدود شدن مسیر دریای سرخ که منجر به افزایش نرخ حمل‌و‌نقل به سطوح بی‌سابقه‌ای شد، ضربه شدیدی خوردند. در این شرایط، برخی از صاحبان کالا فکر می‌کنند خطوط حمل‌و‌نقلی از اختلالات گسترده پدید آمده به نفع خود بهره‌برداری کرده‌اند.

از سوی دیگر، از اواخر سال گذشته میلادی، با وقوع جنگ در خاورمیانه و بسته شدن مسیر کانال سوئز، شرکت‌های حمل‌ونقل در اطراف دماغه امید نیک ظرفیت‌های جدیدی را جذب کردند که انتظار می‌رفت منجر به تعادل بین عرضه و تقاضا شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات