صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۶۶۱۴۰

پاسخ کوبنده/ از همگرایی مقاومت تا موشک‌های غرور آفرین

هر چند وعده صادق ۲ پاسخ کوبنده‌ای به رژیم صهیونیستی و حق مشروع ایران بنا به منشور سازمان ملل متحد بود، اما این پاسخ نتایج مهمی در بر دارد که مهمترین آن همگرایی و وحدت محور مقاومت و امت اسلامی است، همگرایی و وحدتی که در شادی و سجده شکر ملت‌های مسلمان با شروع این حمله موشکی رقم خورد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ صابر محمدی

سپاه پاسداران ایران اسلامی در پی شهادت سردار نیلفروشان و برای انتقام خون شهید سید حسن نصرالله و شهید هنیه در اقدامی غرور آفرین که سبب شادی مردم از ایران اسلامی تا لبنان و عراق و اردن و فلسطین و ... شد ۴۰۰ موشک بالستیک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

موشک‌هایی که یادگار سرداران شهید این سرزمین مقدس به خصوص شهید طهرانی مقدم است که برای اقتدار و مقاومت در برابر دشمن متجاوز ساخته شد و امروز پاسخ و انتقامی سخت و کوبنده به رژیم غاصبی است که به دنبال جنگ‌افروزی و کشتار و شهادت مردم مظلوم مسلمان از غزه تا لبنان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با پررویی تمام دست به شهادت فرماندهان مقاومت زد.

ایران اسلامی هم در برابر این تجاوز آشکار اسرائیل و بنا به حق مسلم پاسخ در برابر شهادت یکی از فرماندهان بزرگ و ارشد کشورمان موشک‌های بالستیک ایرانی را به سمت مقاصد و اهداف مشخص شده‌ای در اسرائیل شلیک کرد. اما این انتقام سخت که می‌توان آن را وعده صادق ۲ نامید از چند جنبه و نکته حائز اهمیت است.

پاسخی با اصرار اسرائیل 
نخست آنکه شلیک این موشک‌ها در واقع به اصرار خود رژیم صهیونیستی صورت گرفت مبنی بر اینکه هرچه سپاه و جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد خویشتن‌داری کرده و وضعیت را کنترل کند،   اسرائیلی‌ها روز به روز بر شدت جنایات و کار‌های تنش‌زای خود افزودند.

اسرائیل با به شهادت رساندن فرماندهان ارشد مقاومت بر تبل این تجاوزات بیشتر کوفت و با ترور اسماعیل هنیه و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله و سایر افراد و فرماندهان و گسترش دامنه جنگ به سمت محور مقاومت، لبنان، یمن و سایر مناطق باعث اتمام صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و تبدیل آن به یک مقاومت فعال شود. 

از تذکر  صادق ۱ تا تنبیه جدی صادق دو
نکته بعدی اینکه این پاسخ کوبنده و شلیک موشک‌های بالستیک ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی در شرایطی اتفاق افتاد که جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق یک تلاش کرده بود در واقع تنها هشداری به رژیم اشغالگر قدس بدهد ولی در این مرحله سپاه با قدرت موشک هایپرسونیک خود برآورد‌های اولیه این رژیم از رهگیری موشک‌های ایرانی را بر هم زد و آشکار است که سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی نتوانسته رهگیری درستی داشته باشد و یا به عبارتی کمترین  رهگیری را از موشک‌های بالستیک ایرانی داشته است.
همین عدم توانایی سامانه پدافندی و گنبد آهنین دروغین رژیم صهیونسیتی سبب شد با اصابت موشک‌های سپاه ایران به عمق سرزمین‌های اشغالی پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مکان‌های مختلف به شدت تخریب شود و حتی چند سکوی گازی اسرائیلی و مقر موساد منهدم شود.

رویکرد سخت‌تر ایران در صورت پاسخ اسرائیل 
نکته سوم اینکه با توجه به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد پاسخی به حمله ایران که بنا به حق مشروع ما برابر منشور ملل متحد انجام شد، بدهد این بار  پاسخ جمهوری اسلامی ایران با یک رویکرد سخت‌تر پیش می‌رود و ایران قدرتمندتر از مرحله اول پاسخ خواهد داد.
در حقیقت باید اینگونه عنوان کرد که در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد جوابی بدهد پاسخی که ایران به شرارت دوباره رژیم خواهد داد اقدامی است که که دیگر اجازه بلند شدن اسرائیل را از جایش نخواهد داد.

وحدت و همگرایی امت اسلامی
اما مهمترین نکته‌ای در پاسخ کوبنده ایران به تجاوزات اسرائیل حائز اهمیت است وحدت و همگرایی است که میان مسلمانان از ایران تا لبنان و فلسطین و عراق و یمن و... ایجاد شد و یک حس غرور و خوشحالی زایدالوصفی ایجاد کرد که بسیاری از معادلات را در منطقه تغییر خواهد داد. اصابت موشک‌های غرور آفرین ایران به قلب اسرائیل خوشحالی و پایکوبی و شادی بسیاری ایجاد کرد و سبب دلگرمی مردم ستم دیده غزه و لبنان شد.

باید اذعان داشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تا الان بر مبنای عقلانیت رفتار می‌کردند و اقدامی که در پاسخ به گستاخی اسرائیلی‌ها انجام شد و حمله موشکی ایران تنها مبتنی بر این بود که خود رژیم صهیونسیتی با رفتارهایش بر آن اصرار کرد؛ حمله و پاسخ قاطع و سختی که با هماهنگی و همگرایی محور مقاومت یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین صورت گرفته است.

هر چند وعده صادق ۲ پاسخ کوبنده‌ای به رژیم صهیونیستی و حق مشروع ایران بنا به منشور سازمان ملل متحد بود، اما این پاسخ نتایج مهمی در بر دارد که مهمترین آن همگرایی و وحدت محور مقاومت و امت اسلامی است، همگرایی و وحدتی که در شادی و سجده شکر ملت‌های مسلمان با شروع این حمله موشکی رقم خورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات