صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۶۶۸۷۵
قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه ملی فیبر نوری از جنوب شرق تا شمال‌غرب اجرا می‌کند

هلال اینترنتی

پروژه ملی اجرای ۳۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری (USO) در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، لرستان، آذربایجان‌غربی و مرکزی با تلاش «هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)» درحال اجراست. هدف از این پروژه، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش دسترسی به خدمات مخابراتی و اینترنتی در مناطق روستایی و محروم است و نقش حیاتی در برقراری ارتباطات پایدار در مناطق کمتر برخوردار ایفا خواهد کرد.

 معرفی پروژه USO
پروژه USO (خدمات اجباری عمومی) با هدف توسعه و ترویج فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر کشور، به‌ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده، از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور‌ها تکلیف شده است. این پروژه علاوه‌بر تسهیل دسترسی روستاییان به خدمات مخابراتی و اینترنتی، بستر‌های مورد نیاز برای ارائه سرویس‌های الکترونیک دولت و خدمات بانکداری الکترونیکی را نیز فراهم می‌کند.
این پروژه شامل اجرای ۳۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در ۵۸ مسیر ابلاغی در شش استان کشور است که به‌منظور تأمین نیاز‌های ارتباطی استان‌ها و مناطق روستایی به خطوط تلفن ثابت و پهنای باند اینترنتی انجام می‌شود.

 اهداف و دستاورد‌های پروژه
ازجمله اهداف کلیدی این پروژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- تأمین ارتباطات فیبر نوری به‌جای ارتباطات رادیویی در روستا‌های محروم؛ ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات تلفن ثابت در روستاها؛ افزایش پهنای باند ارتباطی برای ارائه خدمات اینترنتی و ارتباطی به اپراتور‌های گوناگون؛ تسهیل در ارائه خدمات الکترونیک دولت به روستا‌ها و ارتقای دسترسی به خدمات بانکداری الکترونیکی در مناطق دورافتاده.
این پروژه که در مدت ۱۸ ماه به اجرا درخواهد آمد، گامی مهم برای کاهش محرومیت ارتباطی در مناطق روستایی کشور و افزایش دسترسی مردم به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات