صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۸۹۲۳۸

پیامد تداوم جنگ برای ایران و آمریکا

جنگ وارد هفته سوم شده، اما نه تنها اهداف متجاوزین در جنگ تحقق پیدا نکرد، بلکه ترامپ خود و ارتش آمریکا را در تله جنگ گرفتار ساخته و نمی‌داند چگونه از این باتلاق خارج شود.
پایگاه بصیرت / یدالله جوانی

تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در نهم اسفندماه، به گونه‌ای طراحی شده بود که مبتنی بر استراتژی جنگ پرشدت و برق‌آسا، حداکثر طی ۴۸ ساعت با تحقق اهداف پایان یابد. هدف اصلی هم در این جنگ که با ترور ناجوانمردانه و مغایر تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی رهبر حکیم انقلاب اسلامی شروع شد؛ براندازی جمهوری اسلامی و تجزیه ایران تعریف شده است.

جنگ وارد هفته سوم شده، اما نه تنها اهداف متجاوزین در جنگ تحقق پیدا نکرد، بلکه ترامپ خود و ارتش آمریکا را در تله جنگ گرفتار ساخته و نمی‌داند چگونه از این باتلاق خارج شود.

ابتکار عمل در میدان جنگ، هم اینک در دستان ایران ونیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی است. تسلط کامل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بر تنگه هرمز، اینک برای امریکا و شخص ترامپ به دلیل تأثیرات آن بر بازار‌های مالی و انرژی جهان، به بزرگترین چالش تبدیل شده است. ترامپ به هر دری می‌زند تا شاید بتواند با یک ائتلاف بین المللی به زعم خود، تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز را به شرایط عادی برگرداند. تا کنون تلاش‌های رئیس جمهور امریکا برای کشاندن پای دیگر کشور‌ها به جنگ برای بازگشایی تنگه هرمز، نه تنها تنیجه نداده، بلکه مواضع دیگر کشور‌ها نشان می‌دهد که امریکا در جنگ علیه ایران بسیار تنها است. البته همراهی نکردن دیگر کشور‌ها با امریکا و رژیم صهیونیستی در این جنگ دلایلی دارد؛ که از جمله دلایل موارد زیر است:

۱_ نامشروع و غیر قانونی و غیر موجه شناخته شدن اصل تجاوز به ایران از سوی همه ملت‌ها و عمده دولت‌ها؛

۲_ شکست و ناکامی قطعی امریکا در این جنگ، به گونه‌ای که هیچ کشوری نمی‌خواهد در این شکست و بی آبرویی سهیم شود.

۳_ توانمندی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با برخورداری از حمایت همه جانبه ملت ایران، به گونه‌ای که تاکنون ضربات کوبنده و محیرالعقولی را به متجاوزین وارد ساخته است. این توانمندی فوق تصور‌ها که با به میدان آمدن بخش‌هایی از مقاومت هم همراه شده، موجب گردید تا بسیاری از کشور‌های جهان و حتی هم پیمانان امریکا در ناتو، چنان وحشتی وجودشان را بگیرد که از ورود به معرکه جنگ به شدت گریزان باشند.

حال در چنین شرایطی که کنترل مدیریت جنگ از دست ترامپ خارج شده، سوال این است که پیامد‌های طولانی‌تر شدن این جنگ برای ایران و آمریکا چه خواهد بود؟

در پاسخ به اجمال می‌توان گفت:

۱_ ترامپ با طولانی‌تر کردن جنگ، تحت هیچ شرایطی قادر به تغییر روند‌های جنگ و از جمله بازگشایی تنگه هرمز نخواهد بود.

۲_ با طولانی‌تر شدن جنگ، خسارت‌های مالی و تلفات انسانی آمریکایی‌ها در منطقه و رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، به صورت روز افزون و چه بسا به شکل تصاعدی افزایش خواهد یافت.

۳_ اما در نقطه مقابل، با مقاومت روز افزون ملت ایران در مقابل متجاوزین آمریکایی و صهیونی، هرچه شکست آمریکا بزرگتر و پر خسارت بارتر باشد؛ پیروزی ملت ایران در این جنگ پر افتخارتر خواهد بود.

بنابراین، پیامد اصلی طولانی شدن این جنگ، شکست راهبردی برای آمریکا و متحدانش در منطقه و خصوصا رژیم صهیونیستی از یک سوی، و پیروزی بزرگ‌تر و با سربلندی بیشتر برای ملت ایران، از سوی دیگر است.

وما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات