صفحه نخست >>  عمومی >> نبض تحلیل
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۴:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۸۹۹۸۵

مذاکره بین زانوی خونین و قلب خونین

خیلی از دلسوزان و اهل تجربه، نسبت به انجام مذاکره آتی و نتیجه آن، خوشبین نیستند، اعتماد ندارند و اعلام می‌کنند که طرف مقابل دو بار وسط مذاکره، به میز مذاکره حمله کرده و چند بار هم در گذشته به تعهدات خود عمل نکرده است.
پایگاه بصیرت / رضا قاسمیان

خیلی از دلسوزان و اهل تجربه، نسبت به انجام مذاکره آتی و نتیجه آن، خوشبین نیستند، اعتماد ندارند و اعلام می‌کنند که طرف مقابل دو بار وسط مذاکره، به میز مذاکره حمله کرده و چند بار هم در گذشته به تعهدات خود عمل نکرده است.

این نکته کاملا" درست است و هیچ کس نباید در کشور ما، کوچکترین اعتمادی به شیطان بزرگ (به پیوست شیطان کوچکش) داشته باشد. اما....

اما این دفعه مقداری فرق می‌کند:

دفعات قبل، ماهیت و قدرت مردم ایران را اشتباهی متوجه شده بودند.

دفعات قبل، امید قوی به سقوط نظام و کشور داشتند.

دفعات قبل، از انواع راه‌های اعمال اراده‌ی خود، ناامید نشده بودند.

دفعات قبل، نسبت به حجم و استحکام قدرت در ایران، چنین فهمی نداشتند؛ لذا این دفعه مقداری فرق می‌کند:

او با زانوی خونین به مذاکره آمده است و ما با قلب خونین.

او دست در بالای سر به مذاکره آمده است و ما دست در ماشه.

این دفعه می‌دانند که اگر دوباره به اشتباه محاسباتی بیفتند، سیدمجید دست در قبضه‌ی شمشیر، بالای سر آنها در کنار میز مذاکره ایستاده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات