صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۵۲۰۷۵

اخبار ویژه روزنامه های بیست وچهارم مهر 87


 کیهان

برج ایفل ( گفت و شنود )

گفت: درصد قابل توجهی از مردم آمریکا در یک نظرسنجی اعلام کرده اند برای آنها فرقی نمی کند که «اوباما» رئیس جمهور شود یا «مک کین».

گفتم: مثل اینکه کم کم می توان به شعور سیاسی مردم آمریکا امیدوار شد.

گفت: آمریکایی ها در این نظرسنجی اعلام کرده اند هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه دنبال منافع خودشان هستند و برای مردم کاری نمی کنند.

گفتم: خوب شد که بالاخره به این واقعیت پی برده اند.

گفت: آنها می گویند در میان تمام اعضای این دو حزب حتی یک سیاستمدار عاقل هم پیدا نمی شود.

گفتم: رئیس یک تیمارستان در گزارش خود به بازرس دولت می گفت؛ خوشبختانه تمام دیوانه ها درمان شده اند غیر از یکی از آنها که هنوز دیوانه است و به من اصرار می کند برج ایفل را از او بخرم. بازرس پرسید؛ نمی توانی او را هم درمان کنی؟ رئیس تیمارستان جواب داد؛ آخه خیلی گرون حساب می کنه!.

رفتار منافقانه کارگزاران با ناطق نوری ( خبر ویژه )

ارگان مطبوعاتی حزب رقیب ناطق نوری در مجلس پنجم و انتخابات ریاست جمهوری خرداد 76، به ستایش از وی روی آورد و خواستار بازگشت او به صحنه شد.

روزنامه کارگزاران که این روزها برنامه های طیف افراطی حزب کارگزاران را عملیاتی می کند و حتی بنابر اعلام محمد هاشمی دبیرکمیته سیاسی کارگزاران بی ارتباط با این کمیته است، در اقدامی تاکتیکی مدتی است مانند برخی نشریات زنجیره ای همسو رویکردی به ظاهر مثبت نسبت به ناطق نوری نشان می دهد و از جمله به تازگی می نویسد: ناطق نوری یکی از ثقه های انقلاب است و توان وحدت آفرینی ویژه ای دارد... وجه دیگر او اعتدال است که به ریزش برخی افراطیون اصولگرا منجر شد. این انشعاب در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب از سوی حامیان قالیباف آغاز شد و البته نتیجه آن چیزی نشد که توقع داشتند.

کارگزاران اضافه می کند: همه متفق القول هستند که اگر وحدت در بین اصولگرایان پدید آید امکان دستاوردی عظیم تر در انتخابات 88 فراهم است و اگر تفرقه حاکم باشد، شاید روزگار بازگشت گروهی باشد که دورانی به نام «دوم خرداد» شناخته می شدند. علی الخصوص که در انتخابات مجلس هشتم با انسجام نسبی به کوشش برخی یاران ناطق نوری نشان داد که همچنان گفتمان اصولگرایی ظرفیت تجمیع همه وفاداران به خود به جز قلیلی از تندروها را دارد و این تجربه شاید در پررنگ شدن فعالیت های ناطق در ایام پس از انتخابات مجلس بی تاثیر نبوده است.

گفتنی است کارگزاران در انتخابات هیئت رئیسه مجلس پنجم با نامزد کردن عضو مرکزیت خود (عبدالله نوری) تلاش برای کنار زدن اصولگرایان از ریاست مجلس را کلید زد که موفق نشد و چند سال بعد در سال 76 رسماً کنار خاتمی و مقابل ناطق ایستاد اما با این وجود چندی پیش مرعشی سخنگوی حزب، مدعی تشکیل دولت ملی با توافق جریان راست و اصلاح طلبان بر سر چهره هایی نظیر ناطق نوری، ولایتی و حسن روحانی شد. این پیشنهاد از سوی صاحب نظران، به تلاش برای شکاف انداختن در میان اصولگرایان تعبیر گردید و البته این به مفهوم همراهی آقای ناطق با طیف قائل به اسلام لیبرالی نیست.

در همین حال شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه «ناطق نوری حضور در شورای حکمیت پیشنهادی برخی گروه های اصولگرا را قبول نمی کند» اظهار داشت: فکر می کنم هم چنین آقای ناطق از طرف آنها به شورای حکمیت دعوت نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کنونی آقای احمدی نژاد رای آورترین فرد در جریان انتخاباتی آتی است. در حال حاضر اصلاح طلبان برای ورود به صحنه دست و پا می زنند، ولی ملت ایران نه منتظر آمدن آقای کروبی و نه آقای خاتمی نیست؛ در حال حاضر رای آورترین فرد احمدی نژاد است.

سوسیالیست شده ایم اما فقط برای سرمایه داران! ( خبر ویژه )

نشریات اروپایی از شکل گیری نوعی «سوسیالیسم برای ثروتمندان و سرمایه داران» در نظام سرمایه داری غرب خبر می دهند.

روزنامه اسپانیایی ال پائیس با اشاره به ورشکستگی مؤسسات بزرگ مالی در غرب و اختصاص بودجه های کلان از محل مالیات های مردم برای این شرکت ها و مؤسسات نوشت: مالیات دهندگان در تمام کشورهای بحران زده باید به راستی به این نوع سوسیالیسم برای ثروتمندان به دیده تردید بنگرند. در این نوع سوسیالیسم، راه های مسکّن بدل به تکیه گاهی برای سیستم مالی در جهان شده است. اما به جز پشتیبانی از بانکها داروی دیگری وجود ندارد.

روزنامه آلمانی تاکس اشپیگل هم گروه کشورهای صنعتی غربی را ناتوان از حل بحران اقتصادی موجود در دنیا خوانده و می نویسد: اکنون به خوبی می توان دید که وجود گروه هفت و (یا هشت) کشور صنعتی تا چه اندازه بیهوده ،قدیمی و ناتوان است. سرانجام این قمار بزرگ برای کشورهای صنعتی رفاه طولانی به ارمغان نیاورد، بلکه تنها در چین سبب انباشت دو هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی شد. مشارکت چین و دیگر بازیگران جهانی برای حل بحران کنونی ضروری است. کشورهایی که تاکنون بخشی از مسئله بوده اند حال باید بدل به راه حلی برای مسئله شوند. شاید دوران گروه هشت کشور به سر آمده و زمان ایجاد سازمان ها و تجمعات جدیدی فرا رسیده است. سازمان هایی که مناسبات قدرت در جهان را بهتر بازتاب دهند.

روزنامه آلمانی با دیشه نویسته ناخریشن هم انتظار از حل سریع مشکل به وجود آمده را بیهوده می خواند و می نویسد: وزیران آمریکایی و اروپایی که وظیفه نجات جهان را برعهده گرفته اند، این روزها از طریق خبرهای دلهره آور نظیر فروپاشی بازارهای بورس و ورشکستگی بانک ها غافلگیر می شوند. برای اثبات مدعا باید به سخنان پیر اشتاین بروک وزیر دارایی آلمان در واشنگتن گوش فرا داد که با چهره ای خسته، پرسشی را مطرح ساخت و خود صادقانه پاسخ داد؛ «چه وقت بحران بازار مالی پایان می پذیرد؟ من هم نمی دانم.»

با وجود اتفاق نظر در جهان غرب درباره بی سابقه و فاجعه آمیز بودن بحران اخیر و نگرانی های جدی درباره ناکارآمدی نظام سرمایه داری، رادیو فردای آمریکا از قول فریدون خاوند مدعی شد این بحران ها نشانه سلامت و نقطه قوت سیستم اقتصادی سرمایه داری است!

این نظرسنجی بالاخره چند شاهی می ارزد؟! ( خبر ویژه )

یک عنصر افراطی مدعی حمایت از خاتمی، تشکیل لویی جرگه از ریش سفیدان اصلاح طلب برای تعیین کاندیدای واحد را عملی عقب مانده دانست و به جای آن تأکید کرد: نظرسنجی راهکار مناسبی برای این کار است. عیسی سحرخیز مدیرکل معزول مطبوعات داخلی در دولت خاتمی که با یک خبرگزاری اصلاح طلب سخن می گفت، تهدید کرد: این که گفته شود نظرسنجی را ده شاهی هم قبول ندارم سخنی غیرمنطقی است و حزب اعتماد ملی در میانه راه نباید به توافقات پشت پا بزند وگرنه هزینه سنگینی را خواهد پرداخت و جایگاه خود را در میان افکار عمومی از دست خواهد داد.

وی پس از کلی اظهارنظر در باره محاسن نظرسنجی و ضرورت آن، به همان موضع انحصارطلبانه و آمرانه افراطیون بازگشت و با اعلام پیشاپیش! نتایج نظرسنجی کذایی گفت: اگر خاتمی تصمیم به حضور بگیرد با توجه به نوع رفتاری که افکار عمومی نسبت به وی دارند، کروبی شانسی برای حضور در صحنه نخواهد داشت.

در مقابل، الیاس حضرتی عضو مرکزیت اعتماد ملی به «فردا» گفت: حضور آقای خاتمی تغییری در برنامه های آقای کروبی ایجاد نمی کند و با آمدن آقای خاتمی، این دو در کنار هم رقابت خواهند کرد.

آدم این قدر ندید بدید! ( خبر ویژه )

دو خبرگزاری آمریکایی و انگلیسی در پروژه ای تعریف شده و با همراهی برخی عناصر سیاسی داخلی حضور چند سیاستمدار بازنشسته غربی در همایش «دین در دنیای معاصر» را «نشانه حمایت جهان از ریاست جمهوری خاتمی» خواندند. سایت بنیاد یاران و خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا هم بلافاصله با ذوق زدگی به بازتاب وسیع گزارش های آسوشیتدپرس و رویتر پرداختند!

با وجود اینکه خاتمی پریروز تأکید کرد این سمینار هیچ ارتباطی با بحث های انتخاباتی ندارد و خبرنگاران از او سؤال های سیاسی و انتخاباتی نپرسند اما دو سایت ایرانی یاد شده به همراه روزنامه هایی چون کارگزاران، اعتماد و سرمایه (و همچنین برخی پایگاه های اینترنتی مشابه) کوشیدند حضور سیاستمداران بازنشسته ای چون کوفی عنان، رومانو پرودی و لیونل ژوسپن را خرج مشکلات انتخاباتی خود کنند.

در این زمینه ایلنا به نقل از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، حضور سیاستمداران مذکور را نشانه حمایت جهان غرب از ریاست جمهوری خاتمی معرفی کرد و نوشت: ایران با خاتمی می تواند از انزوا خارج شود.

با این حال آسوشیتدپرس و رویتر از قول تاج زاده مدعی نجات ایران از ویرانی و فاجعه در صورت آمدن خاتمی شدند. در این زمینه سایت بنیاد باران با ذوق زدگی و با عنوان «خبر اختصاصی» از قول خبرگزاری انگلیسی رویتر نوشت: این همایش، نشان دهنده محبوبیت خاتمی در غرب است. سعید لیلاز تحلیل گر ایرانی می گوید «خاتمی در غرب محبوب تر از احمدی نژاد است». اکثر سیاستمداران خاتمی را تنها چهره ای می دانند که پتانسیل لازم را برای نجات ایران از تهدیدهای سیاسی و اقتصادی دارد. تاج زاده فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید اگر احمدی نژاد پیروز شود، یعنی ایران درس منفی به منطقه داده است.

اما از سوی دیگر سایت ضدانقلابی ایران گلوبال، همایش مذکور را بازارگرمی خاتمی برای جمهوری اسلامی خواند و سایت ضدانقلابی ایران پرس نیوز هم با اشاره به دیدار پرودی و عنان با احمدی نژاد رئیس جمهور نوشت: از دیدن چهره عنان و پرودی با احمدی نژاد به خود پیچیدم و گفتم تف به روی این آدم های پست که از دیدار با احمدی نژاد آنقدر شاد شده اند. آیا اینها نمی دانند که احمدی نژاد و همدستانش چه می کنند؟ از سوی دیگر همه باید بدانند که اینها سروته از یک کرباسند و مردم خودشان باید بجنبند.

آنها که لگد انداختند، پیشرو بودند! ( خبر ویژه )

پیوند طیف نفوذی مرتبط با بیگانگان که اخیراً تلاش کردند سخنرانی رئیس مجلس در دانشگاه شیراز را متشنج کنند و مانع از برگزاری آن شوند، آشکارتر شد.

در این زمینه شماری از این عناصر در گفت وگو با رسانه رسمی سازمان سیا- رادیو فردا- اذعان کردند که ضمن شعار و ایجاد جنجال در نشست مذکور، مشغول لگد انداختن هم بوده اند. البته یکی دیگر از این عناصر مدعی تمایل به «حرکت جمعی مسالمت آمیز» شد اما یکی دیگر اذعان کرد که به همراه چند نفر دیگر مشغول لگد زدن و حمله به اتوموبیل رئیس مجلس بوده است.

رادیو فردا می گوید: دانشجویان پیشرو(!؟) با چنین برنامه هایی به تجربه بیشتری دست می یابند.

قدس

توضیح درباره یک خبر 

  قدس- گروه سیاسی: در پی درج خبر ضرب و شتم شماری از طلاب حوزه علمیه تهران به نقل از خبرگزاری رسا، در ستون خبرهای ویژه سه شنبه 23 مهرماه، این شائبه در نزد برخی خوانندگان بوجود آمد که مکان این رخداد در کشورمان بوده است که با اصلاح خبر مذکور، بدین وسیله اعلام می شود که این ضرب و شتم از سوی سربازان عراقی و در منطقه مرزی بوده و طلاب حوزه تهران از زایران عتبات عالیات بوده اند.به گزارش رسا، کاروان زیارتی جامعه امیرالمؤمنین(ع) تهران که روز شنبه بیستم مهرماه در حال بازگشت از سفر عتبات عالیات بودند با برخورد نامناسب سربازان عراقی در مرز مهران روبه رو شدند و حجة الاسلام کرباسی، مدیر جامعه امیرالمؤمنین(ع) و چهار تن از طلاب مورد ضرب و شتم و بازجویی دو ساعته قرار گرفتند و با اخذ تعهد اجباری آزاد شدند.

 نامه سرگشاده دانشجویان یزد به خاتمی 

  شبکه خبر دانشجو- تشکلهای دانشجویی دانشگاه یزد با صدور نامه ای به سید محمد خاتمی در  خصوص برگزاری مراسمی با عنوان «یزد، بستر تمدن باستانی و مظهر گفتگو»، اعلام  کردند: بر کسی پوشیده نیست که این ظاهر امر است و باطن، تجلیل از شخصیت بین المللی جنابعالی با  حضور میهمانان خارجی است.

شروط مطهری برای حمایت از احمدی نژاد 

  الف- به دنبال درج خبری در خبرگزاری ایرنا مبنی بر حمایت علی مطهری از نامزدی احمدی نژاد، اصلاحیه ای از سوی مطهری برای خبرگزاریها فرستاده شد.

در بخشی از متن ارسالی علی مطهری آمده است: در صورتی که آقای احمدی نژاد برخی از نقصهای اساسی در روش مدیریت خود را اصلاح کنند، مانند عزل و نصبهای پی درپی، تصمیمات ناگهانی، محدود بودن حوزه مشاوران و همکاران اجرایی به گروه خاص و لجاجت به خرج دادن در برخی مسایل فکری مانند آنچه در ماجرای آقای مشایی رخ داد و اکنون در قضیه آقای کردان در جریان است، در این صورت با توجه به نقاط قوت ایشان مانند اعتماد به نفس عالی و تجربه 4 ساله اخیر، وی می تواند گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری آینده باشد. بنابراین بنده موافق مشروط هستم.

اظهار تأسف UNWTO از جعل نام خلیج فارس 

 مهر- سازمان جهانی جهانگردی UNWTOدر نامه ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ابراز تأسف خود را نسبت به جعل نام «خلیج فارس» در سالنامه 2008 اعلام کرده و از یادآوری این سازمان برای به کار بردن نام واقعی تشکر کرد.

پرواز ایران-عراق برقرار شد 

  برنا- صبح دیروز، هواپیمای تهران - بغداد ساعت 10 صبح با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور به بغداد پرواز کرد.

هلاکت تعدادی از افراد گروهک تروریستی 

  برنا- سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه اختتامیه نمایشگاه پلیس در جمع خبرنگاران با تأیید خبر هلاکت تعدادی از افراد گروهک تروریستی ریگی گفت: در پی کار اطلاعاتی و عملیاتی هماهنگ نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات کمین و تعقیب، چند تن از اشرار متعلق به گروهک تروریستی جندا... که در حادثه گروگانگیری پاسگاه مرزی سراوان نقش داشتند، به هلاکت رسیدند.

 نگاه آسوشیتدپرس به حضور رهبران سابق در ایران 

  آریا- رئیس جمهور سابق ایران در این هفته، میزبان کوفی عنان و دیگر رهبران برجسته دنیا بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، در دوره بعد ریاست جمهوری ایران، رقیب سرسخت احمدی نژاد، محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران است و در همین راستا، رهبران برجسته دنیا به دیدار او می آیند تا حمایت خود را از او اعلام کنند.

ادعای تلگراف درباره جاسوسی مترجم انگلیسی برای ایران 

  آریا- روزنامه دیلی تلگراف ادعا کرد که «دانیل جیمز» که در ایران متولد شده و به عنوان مترجم با «دیوید ریچاردز»، ژنرال انگلیسی در افغانستان کار می کند، جاسوس ایرانی از آب درآمد.به گزارش «ریا نووستی»، ریچاردز، فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان بود و از این رو، مترجم وی اطلاعات مهم بسیاری در اختیار داشت.ادعا شده است، دانیل جیمز این اطلاعات را بصورت پیامهای رمزی به دبیر نظامی ایران در کابل می داد.

بهره اموات انگلیسی از بحران مالی 

  ایرنا- روزنامه «میل ان ساندی» انگلیس نوشت: بحران مالی این کشور حتی اموات خانواده های فقیر را در امان نگذاشته است و هر یک از این خانواده ها باید برای یارانه دفن اموات، دو ماه انتظار بکشند.تشریفات کفن و دفن اموات در انگلیس حداکثر ده روز طول می کشد، اما بحران مالی این کشور موجب شده است که برخی خانواده ها برای رسیدن یارانه کفن و دفن، حدود 2 ماه در انتظار بمانند.

قالیباف هشتم شد 

  فارس- سرانجام سایت انتخاب برترین شهردار جهان (www.worldmayor.com)، بر مبنای آرای شهروندان، فهرست نهایی برترین شهرداران دنیا را منتشر کرد که نام قالیباف در رده هشتم این فهرست به چشم می خورد.

 صدور قرار بازداشت قذافی 

  فارس- قاضی تحقیق دادگاه عالی لبنان در قضیه ربودن امام موسی صدر و دو همراهش، متن کامل قرار بازداشتی را صادر کرد که براساس آن، اتهامات را متوجه قذافی و هفده تن از مسؤولان لیبی به جرم تحریک و تشویق و مشارکت در ربودن امام صدر و دو همراهش کرده است.

نفوذ بهائیان در بخش فارسی «بی بی سی» 

  فارس- سید مجید تفرشی، پژوهشگر و محقق ساکن لندن در سخنانی با عنوان دیپلماسی عمومی بریتانیا در ایران گفت که بهائیان حضور و نفوذ گسترده ای در بخش فارسی «بی بی سی» دارند.

 واژه جعلی «خاورمیانه» 

  مهر- حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اصطلاح خاورمیانه را انگلیسی ها بجای جهان اسلام جعل کردند تا سبب تضعیف وحدت جهان اسلام شوند.

مخالفت آیة ا... سیستانی با کوچ مسیحیان موصل 

  فارس- آیة ا... سیستانی، از مراجع شیعیان عراق با محکوم کردن کوچ اجباری مسیحیان از شهر موصل، خواستار بازگرداندن این افراد به مناطق اصلیشان شد.یک منبع در دفتر آیةا... سیستانی که خواست نامش فاش نشود، این خبر را در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار داد.کشته شدن 12 مسیحی در موصل و نیز منفجر کردن سه خانه و تهدید به قتل این افراد در دو هفته اخیر، به کوچ اجباری بیش از هزار و 300 خانواده مسیحی به سمت نینوا در شمال و شرق این شهر منجر شد.

 آمادگی متخصصان هسته ای ایرانی 

  ایرنا- دکتر فیاض بخش، معاون سازمان انرژی اتمی از آمادگی متخصصان ایرانی برای راه اندازی کامل از نیروگاه بوشهر خبر داد.

 فرقه رجوی به عقیم سازی زنان اقدام می کند 

فارس-یکی از اعضای شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین) از عملیات «قله آرمانی» که در آن اقدام به عقیم سازی زنان می شد، پرده برداشت.

نسرین(بتول) ابراهیمی که به دعوت خانم «آنجلیکا برن» به جلسه پارلمان اروپا دعوت شده بود، در سخنانی با اعلام رقم دقیق زنانی که از سوی این گروهک تروریستی عقیم سازی شده اند، حقایق دیگری را از رفتار اعضای این سازمان با اعضای خود فاش کرد.

عملیات «قله آرمانی» پس از آن به اجرا در می آید که بیش از دو دهه قبل این سازمان در اقدامی با عنوان «انقلاب طلاق» تمامی زن و شوهر های عضو را از یکدیگر جدا کرد. این اقدامات ضد حقوق بشری با واکنش سازمان دیده بان حقوق بشر مواجه شده و سازمان مذکور، فرقه رجوی را به دلیل انجام این اقدامات ضد حقوق بشری محکوم کرده بود.

گروهک تروریستی منافقین تاکنون در عملیاتی موسوم به «قله آرمانی» حداقل 150 نفر از زنان عضو خود را عقیم کرده است. این عملیات به عاملیت «نفیسه بادامچی»، از پزشکان سازمان و به شکل خارج کردن رحم زنان سازمان اجرا می شود.

جمهوری

جهت اطلاع 

***فشارهای سیاسی بر شیعیان و همچنین اتباع ایرانی در یمن ادامه دارد . منابع خبری یمن با انتشار گزارش هایی از محاکمه 13 تبعه ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر به یمن خبر دادند. این عده گفته اند که پس از دستگیری نیروهای آمریکایی با دور ریختن ماهی های درون قایق آنان مقادیر معتنابهی مواد مخدر را در قایق آنها جاسازی کرده اند تا بهانه ای برای محاکمه آنان داشته باشند. اتباع ایرانی که توسط نیروهای آمریکایی در اقیانوس هند دستگیر و تحویل نیروهای امنیتی یمنی شده اند قاچاق هرگونه مواد مخدر را رد می کند. دولت یمن روز یکشنبه سه تبعه یمنی را با ادعای همکاری با سازمان های امنیتی و اطلاعاتی ایران به محاکمه کشید. به گفته یک مقام مسئول این سه نفر که از شیعیان و از افراد صاحب نام و ذی نفوذ شهر عدن هستند در یک زدوبند سیاسی ـ امنیتی که توسط دولت یمن صورت گرفت متهم به این جرم شده اند.

***دولت آمریکا برای تحمیل توافقنامه امنیتی به عراق تبلیغات گسترده ای علیه جمهوری اسلامی ایران را در رسانه های عربی منطقه از جمله خود عراق ترتیب داده که در آن ایران را به ایجاد ناامنی در عراق متهم می کنند. در بخشی از یک فیلم که از شبکه تلویزیونی الشرقیه وابسته به بعثی ها پخش شد محمدالعسگری سخنگوی وزارت دفاع عراق نشان داده می شود که در مقابل مقادیری خمپاره و سلاح ایستاده و با نشان مشخصات آن تاکید می کند که این ها ایرانی و تاریخ ساخت آنها نیز جدید است . در تیزر تبلیغاتی این برنامه حتی فیلمی قدیمی از یک جلسه مجلس شورای اسلامی و سخنرانی مرحوم آیت الله خلخالی که با عصبانیت و پرخاش نطق پیش از دستور خود را قرائت می کند پخش می شود! در همین حال شبکه های العربیه و الجزیره هم دور تازه ای از تبلیغات منفی علیه ایران را با هدف تحت تاثیر قرار دادن جهان عرب برروی آنتن برده اند و تعدادی از روزنامه های بغداد نیز مقالاتی که در آنها تهران در ناآرامی های عراق با هدف کارشکنی در مقابل توافقنامه امنیتی بغداد ـ واشنگتن متهم می شود منتشر می کنند.

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات