صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۳۲۷۴۸۴
یکی از مواردی که در حوزه باید بیشتر به آن توجه نمود استفاده مستمر از ظرفیت معنوی اساتید اخلاق در حوزه علمیه قم و شهرستان‌ها است.مرحوم آیت الله تبریزی این مردبزرگ اخلاقی می‌فرمودند: طلبه اگر چهار سال درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.

مسئول و معاونین مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با آیت الله العظمی علوی گرگانی دیدار کردند.

آیة الله العظمی علوی گرگانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به اهمیت تذکر و یادآوری و آموزه‌های دهه بصیرت و نقش اخلاق و تربیت معنوی حوزویان و وجود مدرسین اخلاق در حوزه اشارات وتوصیه‌های مهمی داشت.

ایشان در ادامه فرمودند: یکی از مواردی که در حوزه باید بیشتر به آن توجه نمود استفاده مستمر از ظرفیت معنوی اساتید اخلاق در حوزه علمیه قم و شهرستان‌ها است.مرحوم آیت الله تبریزی این مردبزرگ اخلاقی می‌فرمودند: طلبه اگر چهار سال درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: آیت‌الله مشکینی (ره) به مباحث اخلاقی بسیار بها می‌دادند و بنده نیز از زمانی که وارد حوزه شده ام مباحث اخلاقی را ترک نکردام و چهارشنبه هر هفته جلسات اخلاقی برگزار می‌کنم.

ایشان افزودند: ان شا الله در صدد باشید که به این امر مهم بپردازید و اساتید توانمند و شاخص اخلاق را شناسایی و جهت بهرمندی طلاب معرفی نمایید.

آیة الله العظمی علوی گرگانی در پایان با اشاره به خلوص سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به این نکته پرداخت که این عزاداری‌ها و سوگواری‌های مردم برای این مرد بزرگ نشان دهنده خلوص او و اهل عمل بودن ایشان می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی ریاست مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و رحلت حضرت آیت الله یزدی، آیت الله مصباح یزدی و اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به بیان و تبیین اهداف مرکز پرداخته و از ضرورت بصیرت افزایی و حفظ روحیه وعملکرد‌های انقلابی در سطح حوزه بیاناتی را ایراد کرد.

ایشان در ادامه به شرح مختصر فعالیت‌های معاونت‌های فرهنگی، پژوهش، سیاسی، انسانی، مدیران، نخبگان و امور خواهران پرداخت.

 

نام:
ایمیل:
نظر: