صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۳۵۶۱۹۳
رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر جزئیات برگزاری مراسم ۲۲ بهمن را تشریح کرد.

حشمت‌الله قنبری رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر در نشست خبری اعلام برنامه‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: رفتار و سبک زندگی ملت بزرگ ایران امروزه رسم‌الخط بسیاری از ملت‌ها و محور مقاومت اسلامی است و مردم ما عزت و منزلتی دارند که اگر تمامی دستگاه‌ها خود را زیرپای قدم‌های این ملت بیندازند و به آنان خدمت کنند، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و حق این مردم ادا نخواهد شد.

وی افزود: فردا در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد حماسه مردم عزیز ایران خواهیم بود و این حماسه بی‌بدیل و منحصربه‌فرد است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر عنوان کرد: مراسمات این دهه مبارک از 12 بهمن آغاز شد و در تمامی روستاها و شهرها توسط مردم برگزار شد و به‌مناسبت اربعین شهدای حادثه تروریستی کرمان، امشب نیز در مساجد سراسر کشور مراسم تکریم این شهدا و هم‌چنین نورافشانی و گلبانگ «الله اکبر» را خواهیم داشت.

قنبری با اشاره به مراسم فردا گفت: راهپیمایی 22 بهمن فردا در روستاها و شهرهای سراسر کشور با حضور پرشور ملت بزرگ ایران برگزار خواهد شد و در تهران نیز مراسم از ساعت 9.30 از مسیرهای 12گانه به‌سوی میدان آزادی در قالب راهپیمایی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو از ساعت 6 صبح برای مسیرهای راهپیمایی ارائه خدمت رایگان دارند و بیش از 2000 غرفه فرهنگی، سلامت و غیره در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد دهه فجر بیان کرد: مراسم اصلی نیز در تهران از ساعت 10 صبح با قرائت قرآن، گروه سرود، گلباران قدوم مردم، قرائت قطعنامه و هم‌چنین سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

قنبری هم‌چنین اعلام کرد تمهیدات لازم برای اقامه نماز ظهر و عصر پس از پایان مراسم اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در بیش از 70 کشور و 140 نقطه در دنیا جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها و تمهیدات در توان ماست و البته در شأن ملت بزرگ ایران نیست و مردم ما لایق هرگونه ستایشی هستند و باید بیشتر برای آنان خدمت کرد.

قنبری عنوان کرد: یوم‌الله 22 بهمن زیربنای حضور ملت ایران در انتخابات اسفندماه خواهد بود.

وی در پایان ابراز کرد: بعضاً گفته می‌شود؛" راهپیمایی 22 بهمن یک راهپیمایی حکومتی است."، این حرف غلطی است؛ ما در دفاع مقدس مردمی‌ترین دفاع را داشتیم و این مهمترین پدیده مردمی بعد از انقلاب اسلامی بوده است و مردم مضایقه‌ای نداشتند. این حضور مردم در دفاع مقدس یعنی نباید وزارت دفاع داشته باشیم؟ و با تشکیلات امر دفاع و تأمین امنیت را انجام ندهیم؟ باید کار با تشکیلات به‌پیش برود؛ دولت در اختیار مردم است و مردم صاحب کشور و یوم‌الله 22 بهمن هستند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف کشور، فرزندان مردم هستند و به مردم خدمت می‌کنند. اگر دستگاه‌های متعدد هم هیچ کاری انجام ندهند، مردم پای‌کار هستند و از ملت دفاع خواهند کرد و البته که دستگاه‌ها، به مردم خدمتگزاری می‌کنند و باید بر این خدمات، بیفزایند.