سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۰۴۷۹
درهای ستاد انتخابات کشور در روز چهارم ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۸ صبح برای واجدان شرایط باز شد و ثبت نام تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

 ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه (۱۳ خرداد ماه) در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

تاکنون در مرحله ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی، قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان، محمدرضا صباغیان، عباس مقتدایی در روز اول و علی لاریجانی، محمود احمدی بی‌غش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی در روز دوم ثبت‌نام کرده‌اند. ثبت نام کنندگان روز سوم هم هشت نفر بودند؛ احمد رسولی‌نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله دهمرده، زهره الهیان، محمدرضا میرتاج‌الدینی و فداحسین مالکی.

شعار من «دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل» است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، اظهار کرد: روش، منش و سبک شهید رئیسی همچنان ادامه خواهد یافت. این روشی است که امامان انقلاب به ما آموختند.

وی افزود: در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی وزارتخانه‌های بودجه‌ای و اقتصادی را برعهده می‌گیرم.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: شعار من «دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل» است.

مقیمی گفت: در حوزه علمی مدیریت آموخته‌های بسیاری دارم و در تلاشم با به کارگیری ایده‌های کارآفرینانه دولت کارآفرین و کابینه کارآفرین ایجاد کنم.

ثبت‌نام «حسن محمدیاری» در انتخابات ریاست جمهوری

 حسن محمدیاری، نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس یازدهم، با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

کشور به رئیس‌جمهوری توانمند، عدالت‌گرا و فساد ستیز نیاز دارد

خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی در نشست خبری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صنعتی شدن کشور و عدالت اجتماعی عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید با تشکیل دولت مقتدر جبران شود.

 
وی ادامه داد: مسئولیت وزارت محل کسب تجارت نیست باید افراد مجرب به کار گرفته شوند.

سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوارشده است

 محمود صادقی نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: کشور ما در حال حاضر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی روبرو است که این چالش‌ها عمدتاً ریشه در نظام حکمرانی دارند نه تنها فرصت پیشرفت را از بین برده است بلکه باعث ناکامی و نا امیدی ملت ایران در رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی شده است.

وی ادامه داد: ریشه این مشکلات در روی‌گردانی نظام تصمیم گیری های اساسی کشور از دانش و خرد، پشت کردن به تولید ملی و بی‌توجهی به عدالت است که این سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوار شده که منافع خود را در حذف و ستیز دنبال می‌کند.

صادقی افزود: نیروهای دانشمند را به حاشیه رانده و سرمایه‌های کشور فراری داده است اما با وجود این چالش‌ها، هنوز روزنه‌های امید به آینده وجود دارد اما هرگاه فرصتی مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های عظیم انسانی داخلی فراهم شده شاهد پویایی و توسعه کشور بوده‌ایم.

نماینده سابق مجلس: شعار محوری من توسعه پایدار و متوازن بر پایه علم و تولید ملی و عدالت است.

سرتیپ شاهوردی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ ایرج سفلی شاهوردی، فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات نیروی زمینی ارتش با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

قدیری ابیانه وارد ستاد انتخابات کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا وارد ساختمان وزارت کشور شد.

ثبت‌نام «سید محمد مقیمی» در انتخابات ریاست جمهوری

 به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

صادق خلیلیان ثبت‌نام کرد

صادق خلیلیان وزیر اسبق جهاد کشاورزی با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ثبت‌نام محمود صادقی در انتخابات ریاست جمهوری

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

همه مسائل کشور با همدلی و همراهی جمعی حل شدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: اینجانب همواره در ارتباط وسیع با اقشار مختلف مردم بوده‌ام. مردم مایل به شرایط بهتر برای زدودن فقر از کشور هستند.

وی تاکید کرد: همه مسائل کشور با همدلی و همراهی جمعی و در تعامل سازنده با جهان حل شدنی است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: مردم از بنده مصرانه خواستند که حضور یابم. مهمترین انگیزه بنده تمرکز بر حل مشکلات اقتصادی، پایان بخشیدن به رانت و گشایش برای بهبود فضای کسب و کار است.

تلاش مجدانه جهت حاکمیت قانون دارم

به گزارش خبرنگار مهر، «حسینعلی قاسم زاده» پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه برخی از مسوولین انطور که باید در این عرصه رخ نشان ندادند.

وی ادامه داد: تلاش مجدانه جهت حاکمیت قانون دارم چرا که حاکمیت قانون بهترین عامل تضمین کننده عدالت اجتماعی است.

محمود صادقی وارد وزارت کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، لحظاتی قبل محمود صادقی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ثبت‌نام قاسم‌زاده در انتخابات ریاست جمهوری

حسینعلی قاسم‌زاده با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

حرکت احمدی نژاد با همراهانش به سمت ستاد انتخابات کشور

محمود احمدی نژاد در خیابان شهید گمنام پیاده میان طرفدارانش به سمت در وزارت کشور حرکت می‌کند تا وارد ساختمان وزارت کشور شود.

ترافیک شدید خیابان فاطمی

شایعه حضور اسحاق جهانگیری و مصطفی پورمحمدی به سرعت در میان خبرنگاران پخش شد.

حضور یک چهره‌ی نا آشنا در ستاد انتخابات

حسین افشار زاده، سرتیپ بازنشسته ارتش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد.

دولت خود را «دولت خدمت و مجاهدت» برای حل مشکلات مردم میدانم

به گزارش خبرنگار مهر، «مسعود زریبافان» معاون رییس جمهور دولت نهم و دهم پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: کشور را بر اساس مبانی اسلامی و شرعی قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، قوانین مصوب مجلس و مورد تائید شورا نگهبان اداره می‌کنم و خود را مجری سیاست‌ها و رهنمودها و راهبردهای مقام معظم رهبری و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی میدانم و هیچگاه از آنها عدول نخواهم کرد.

این داوطلب نامردی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هنر خود را شناخت ظرفیت‌های انسانی، طبیعی، جغرافیایی و آگاهی از نحوه استفاده از این ظرفیت‌ها، شناسایی واقعی و ملموس مشکلات و مطالبات مردم و بهره گیری از ظرفیت‌های کشور و نظام می‌دانم. مجلس را ریل گذار برای عبور کشور از وضع موجود به وضع مطلوب میدانم و خود را مجری و قادر به عبور دادن موفق و ایمن کشور با استفاده از این ریل گذاری‌ها می‌دانم. مردم را ولی نعمت خود میدانم و خود را خادم مخلص و متواضع ملت و سرباز ولایت و برادر و همکار قوای مقننه و قضاییه و نیروهای مسلح کشور می‌دانم.

زریبافان گفت: جایگاه ریاست جمهوری را فرصت و توفیق خدادادی برای خدمت به مردم و نظام و توشه‌ای برای آخرت خود می‌دانم نه طعمه و ابزار برای منافع مادی خود و اطرافیان خود. همچنین کشور را دارای ثروت‌های مادی و انسانی فراوان و بالقوه میدانم و خود را قادر به تبدیل آن به ثروت بالفعل و توزیع عادلانه و منصفانه این ثروت‌ها بین آحاد مردم میدانم. حضور مستقیم و بدون واسطه و خاضعانه برای شنیدن مشکلات و مطالبات مردم را برای خود یک توفیق الهی می‌دانم و آحاد مردم را بهترین مشاور برای یافتن راه حل مشکلات‌شان میدانم.

وی اظهار کرد: معتقدم بسیاری از مشکلات کشور با استفاده از قوانین موجود قابل حل است و مابقی مشکلات مردم نیز عموماً با تدبیر مسئولان حل می‌شود و راه آن باز کردن درب دفاتر مسئولان به سوی مردم است. من درب دفاتر مسئولان را به روی مردم باز و همه مدیران را موظف به پاسخگویی و تلاش برای حل مشکلات مردم خواهم نمود.

این داوطلب نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه «فساد مثل خوره به جان ثروت‌ها و منابع مادی کشور افتاده است»، عنوان کرد: من با عزمی راسخ و بدون هرگونه ملاحظه سیاسی و جناحی با هر گونه رانت و ویژه خواری و فساد و هر مفسدی قاطعانه مبارزه خواهم کرد. من از مدیران کارآمد، متخصص متعهد و معتقد به نظام از هر سلیقه سیاسی استفاده خواهم نمود و گذشته مدیریتی اینجانب نیز گواه این مطلب است.

زریبافان تاکید کرد: معتقدم با تدبیر و ارتباط و تعامل و بهره گیری از ظرفیت‌ها، می‌توان کشور را از خطر انزوای از بیرون و انسداد از درون نجات داد و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل نمود. همچنین معتقدم با بهره گیری از ظرفیت‌های کشور و کمک و مشارکت مردم و بخصوص جوانان با انگیزه می‌توان بسیاری از مشکلات مردم و کشور را حل نمود و کشور را به جایگاه رفیعی که در شان نظام و مردم بصیر کشور است ارتقاء داد.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با تدبیر و کمک مردم، تحریم‌ها را بی اثر نموده و بر مشکلات اقتصادی و معیشتی نائل خواهیم آمد، گفت: فضای مجازی را با توسعه زیر ساخت‌ها به نفع اقتصاد و معیشت مردم و نشر دانش و فرهنگ، تقویت خواهم نمود و ضمن پاسخگویی صادقانه، کمتر حرف خواهم زد و بیشتر تدبیر و مجدانه عمل و تلاش خواهم نمود.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه مردم ما از اختلافات و فرافکنی‌ها خسته و رنجور هستند، عنوان کرد: من به جای اختلاف و فرافکنی، با همه سلائق سیاسی و اقتصادی رفاقت و برای حل مشکلات مردم همفکری نموده و از همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت و تعالی کشور بهره خواهم گرفت. با تدبیر و تلاش برای اصلاح و درمان اقتصاد بیمار کشور و کاهش هزینه‌های کم اثر و تشریفاتی دولتی و کوچک و چابک نمودن دولت و مراقبت و جلوگیری از دخالت‌های باندهای مافیایی قدرت و ثروت ارزش پول ملی را حفظ و ارتقاء خواهم داد.

زریبافان در پایان اظهار کرد: هدف اصلی من از حضور در انتخابات ریاست جمهوری کمک به پرشور شدن و مشارکت حداکثری در انتخابات و ایجاد رقابت جدی و تاثیرگذار و ایجاد زمینه متنوع برای تصمیم گیری و انتخاب مردم است و در نهایت آرزو می‌کنم هر آنچه به خیر و صلاح کشور نظام و مردم بصیر است با تشخیص مردم حاصل و موجب خوشنودی و رضایت قاطبه مردم، مقام معظم رهبری و خوشنودی قلب حضرت ولی عصر (عج) گردد.

مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه پیدا کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد دولت سیزدهم بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در حادثه بالگرد بیان کرد: آیت‌الله رییسی زمینه‌ساز و علمدار مرحله سوم انقلاب اسلامی یعنی مرحله استقرار کامل دولت اسلامی بود.

 
وی افزود: او پرچمدار تحول و تغییرات در الگوری اداره کشور شد. تغییرات اساسی در آستان قدس و بازسازی چهره قوه قضاییه و دمیدن روح خدمتگزاری شبانه روزی در دولت نمونه‌ای از فعالیت‌های او بود.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدرقه بی‌نظیر مردم ایران در سعادت ایشان مهر تاییدی بود که نشان داد مردم خادم را تشخیص داده و می‌خواهند این مسیر ادامه یابد. این خواست ملت است و مردم نمی‌خواهند جریان حاکمیت دوگانه راه بیفتد.

اسماعیلی عنوان کرد: مردم نمی‌خواهند به اسم خصوصی‌سازی حقوق کارگران پایمال شود و مسئولان دولتی از جنس تنبلی و اشرافیت داشته باشند. مردم نمی‌خواهند مافیای واردات کارخانه‌های را متوقف کند و بلکه مردم می‌خواهند راه رجایی و رییسی ادامه یابد.

وی اظهار داشت: مردم مدیریت انقلابی و دیپلماسی عزتمندانه را می‌خواهند نه دیپلماسی التماسی؛ مردم رییس جمهوری می‌خواهند که امتداد دولت آیت‌الله شهید باشد.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: امید محرومان نباید ناامید شود؛ همه این بایدها و نبایدها بسته به تصمیم بزرگ مردم ایران است. امروز با عزم راسخ ناشی از همراهی با بزرگمرد تاریخ ایران و برای تداوم خیرات و برکات این فصل نو به میدان آمدم تا دوره زیبای کامیابی‌های مردم ایران تداوم یابد.

اسماعیلی بیان کرد: باید پویایی سیاست خارجی ادامه یابد و کشور به کانون اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود و طرح‌های عمرانی به نتیجه رسیده و نظام سلامت سامان یابد و عدالت در جای جای کشور جاری شود.

وی گفت: شعار محوری ما «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سید ابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه روزی را یاد گرفتیم.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان نماینده جمعی از همکاران رییس‌جمهور شهید که به جای صرف شعار و برنامه، کارنامه خدمت دارد این پرچم را بر دوش گرفتم.

«مرتضی تمدن» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «مرتضی تمدن» نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

اجتماع طرفداران محمود احمدی نژاد

تعدادی از طرفداران محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با در دست داشتن پرچم ایران جلوی در وزارت کشور ایستادند تا از ورود احمدی نژاد به وزارت کشور استقبال کنند.

مرتضی تمدن وارد وزارت کشور شد

مرتضی تمدن نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

کاندیدای پوششی نیستم / ‏‬ فردی را اصلح از خود بدانم، به وی کمک می‌کنم

مسعود زریبافان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت تایید صلاحیت تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانید، گفت: الان به عنوان کاندیدای پوششی نیامدم. اما اگر در ادامه فردی را اصلح از خود بدانم، به وی کمک می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کنید تایید صلاحیت خواهید شد، اظهار کرد: بنده این صلاحیت را در خودم دیدم که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردم، اما شورای نگهبان را صالح‌تر از همه برای بررسی و اعلام صلاحیت‌ها می‌دانم.

بذرپاش برای ثبت نام می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اخبار غیر رسمی و شنیده‌ها از منابع مطلع مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی فردا دوشنبه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌آید.

زریبافان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

مسعود زریبافان با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

مسعود زریبافان وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد

مسعود زریبافان وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد محمد علی آبادی، زریبافان را در ستاد انتخابات وزارت کشور همراهی کرد.

احمدی‌نژاد می‌آید

احمدی‌نژاد اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند. مسعود زریبافان عضو کابینه محمود احمدی نژاد نیز صبح امروز وارد وزارت کشور شد.

ثبت‌نام اسماعیلی در انتخابات ریاست جمهوری

 محمدمهدی اسماعیلی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

برای همراهی با آقای اسماعیلی آمده‌ام

محسن منصوری، معاون اجرایی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما هم قصد ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارید، گفت: خیر، بنده برای همراهی با آقای اسماعیلی وزیر ارشاد آمده‌ام.

میثم نیلی هم محمدمهدی اسماعیلی را همراهی می‌کند.

تا آخر می‌مانم

محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا آخر در عرصه انتخابات می‌مانید، گفت: بله. ان‌شاالله. تا آخر می‌مانم.

 
محمدمهدی اسماعیلی وارد وزارت کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم رای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، وارد وزارت کشور شد.


ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات از پنجشنبه ۱۰ خرداد آغاز شد و طی ۳ روز اخیر ۸۰ نفر که ۷۲ نفر آن‌ها آقا و ۸ نفر خانم بوده‌اند، به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده‌اند اما جز ۱۷ نفر ثبت نام شده، سایرین به دلیل نداشتن شرایط قانونی از ثبت نام بازمانده‌اند.

در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور طبق قانون درج شده در اطلاعیه شماره ۱ ستاد انتخابات باشند.

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری کاندیداها هنگام ثبت‌نام باید رجل مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند. حداقل سن کاندیداهای انتخابات باید ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن آنان نیز ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام باشد. واجدان شرایط می‌توانند صرفاً با در اختیار داشتن کارت ملی و شناسنامه در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کنند.

معاونان رؤسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای عالی امنیت ملی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، استانداران، شهرداران شهرهای بالای ۲ میلیون نفر جمعیت و اشخاص، مقامات و مدیران هم‌طراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان رجال مذهبی و سیاسی هستند.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیأت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.

 تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و تا صبح ۷ تیرماه ادامه خواهد داشت، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.