سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۷۶۳
حضور پزشکیان در هیئت‌های مختلف عزاداری حاکی از آن است که ایشان می‌خواهد نگرانی‌های قشر متدین و سنتی را برطرف کند که موفق نیز بود.

عطاء الله مهاجرانی طی یادداشتی با انتقاد از کسانی که عدالت مورد تاکید پزشکیان را عدالتی دموکراتیک می خوانند، تصریح کرد که عدالت پزشیکان عدالت علوی است.

مهاجرانی در یادداشتی در روزنامه هم میهن با اشاره به تشکیل جلساتی در دولت خاتمی با عنوان «چه کنیم که از نگرانی‌های رهبری بکاهیم»، نوشت: به نظر من پزشکیان با هوشمندی و تدبیر تاکید بر این دارد که باید سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده توسط رهبری انجام شود.. پزشکیان نسبت به ولایت فقیه به صراحت سخن گفت و شهید محمدباقر صدر را به زبان آورد که «من در ولایت فقیه ذوب هستم.» این سخن را ممکن بود که برخی که خود را تحول‌خواه و اصلاح‌طلبان تندرو می‌دانستند، معتقد بوده باشند که پزشکیان نباید این جمله را می‌گفت.

وی تصریح کرد: حتی یکی از دوستان گفته بود: «عدالتی که دکتر پزشکیان مطرح می‌کند، عدالت دموکراتیک است.» مطلقاً اینطور نیست و عدالت پزشکیان علوی است. استفاده از تعبیر دموکراتیک به معنای آن است که لباس فکر خود را بر قامت پزشکیان بپوشانید. مانند صادق هدایت که خیام را طوری معرفی می‌کند که اگر در عصر ما می‌زیست می‌شد صادق هدایت. در واقع پزشکیان عدالت علوی دارد و کدهایش به نهج‌البلاغه است.

مهاجرانی همچنین نوشت: حضور پزشکیان در هیئت‌های مختلف عزاداری حاکی از آن است که ایشان می‌خواهد نگرانی‌های قشر متدین و سنتی را برطرف کند که موفق نیز بود. نگرانی‌های کسانی که معتقد بودند با آمدن پزشکیان دوباره حاکمیت دوگانه و انتصابی و انتخابی مطرح می‌شود که با طرح سیاست‌های کلی نظام و ولایت فقیه منتفی شد.