صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۰۳۱
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس‌جمهور، دومین شخصیت کشور است و باید همه از او توقع به‌جا و ممکن داشته باشند و آحاد ملت به وی کمک کنند.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران خطبه‌های نماز جمعه امروز (۵ مرداد) تهران ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار کرد: ملت بزرگ مومن ایران، جوامع توحیدی و شما ضیوف الرحمان مهمانان عزیز جمعه تهران که خدا شما را به مهمانی پذیرفته و نفس ضعیف خود را به خداترسی، پرهیز از گناه،التزام اوامر و نواحی خداوند دعوت می‌کنم.
وی افزود: اگر اهل تقوا باشیم، لباس پاکی به تن داشته باشیم، چراغ تقوا در خانه دلمان روشن باشد؛ ولایت، نصرت، همراهی، گره گشایی، رزاقیت، صیانت و حفاظت خدا را می‌یابیم.خطیب جمعه تهران با بیان اینکه خداوند همراه است با کسانی که در مسیر تقوا حرکت می‌کنند، تصریح کرد: خداوند در این راه، راهبر، راهنما و تامین‌کننده توشه راه شماست و جذبه‌ای که از مقصد شما را به مقصد اعلا جذب می‌کند، خداوند است. به گفته وی، در بهشت بودن آنقدر لذت ندارد که با خدا بودن لذت دارد. امیدوارم خداوند حلاوت بودن با خود را به همه ما بچشاند.
حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه خطبه اول عنوان کرد: ما در هر نماز تحت هدایت الهی قرار می‌گیریم. لذا؛ هم راه و هم راهیان را شناسایی می‌کنیم که با قافله نور به سوی زیارت خدا و لقاء الله همراه برویم تا در راه نمانیم. وی افزود: پروردگار عزیز در سوره مبارکه توبه همه مومنان را به تقوا دعوت کرده و پس از آن، فرموده است که؛«از راستگویان و درستکاران باشید.»امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز جمعه مظهر اخوت، برادری وهمدلی است گفت: نماز جمعه جزو کانون های محبت خداست و شما روز های جمعه از نقاط مختلف دور هم جمع می شوید. خدا به همه مومنان دستور داده وقتی که ندای مکبر روز جمعه را می شنوید برای یاد خدا بلند شوید.خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه هرکس تقوا دارد، در پناه خداوند است تصریح کرد: تقوا پشتوانه خوبی است و چراغ راهنما و اکسیر اعظم است. در این پایگاه نور ان‌شاءالله تصمیم بگیریم اهل مراقبه باشیم و همه کارها در مسیر رضای خدا باشد.وی افزود: شیطان را از خود برانیم و به نفس اماره تمکین نکنیم. نسبت به شیاطین اطرافمان تدبیر داشته باشیم.
حجت‌الاسلام صدیقی درخصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم بیان کرد: آنچه ایشان نسبت به مجلس و دولت و رئیس‌جمهور مطرح می‌کنند این موارد، مطالبات همه‌ی مردم است.وی افزود: رهبر انقلاب هم اشاره داشتند که مجلس همیشه سوال‌کننده نیست و پاسخگو هم هست؛ کرسیِ نمایندگی مربوط و متعلق به همه‌ مردم است. یک نماینده باید در پیشگاه خدا و وجدان خودش پاسخگو باشد. قوای سه‌گانه کمیته‌ مشترکی برای شناخت موضوعات، مسائل و مشکلات کشور تشکیل دهند و این کمیته فعال باشند و قوا را به اولویت‌های نیازهای کشور آشنا کند.خطیب جمعه تهران با اشاره به لزوم هماهنگی‌ها با دولت جدید گفت: رئیس‌جمهور، دومین شخصیت کشور است و باید همه از او توقع به‌جا و ممکن داشته باشند و آحاد ملت به وی کمک کنند؛ هم‌چنین تمامی قوا به قوه مجریه که در میدان است و مواجهه مستقیم با نیازهای مردم دارد را یاری کنند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب در مسئله تشکیل کابینه و تعیین وزرا توصیه‌های خاصی داشتند که هم رئیس‌جمهوری که اظهار می‌کند ذوب در ولایت هستند و این اظهارات ما را خوشحال می‌کند مجلس انقلابی هم باید این توصیه‌ها را عمل کند.حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم رئیس‌جمهور منتخب قبل از معرفی گزینه‌ها به مجلس، با نمایندان گفت‌وگو داشته باشند و ارزیابی کنند که بعد از معرفی، با شکاف مواجه نشوند.وی با بیان اینکه کسی به‌عنوان وزیر معرفی شود که «امین» باشد، اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، باید وزرا و کابینه از بُنِ دندان به نظام اعتقاد داشته باشند و نباید در کلام بگوید موافق نظام است ولی مواضع چنین فردی مخالف نظام است.امام جمعه موقت تهران درخصوص تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: تنفیذ ریاست جمهوری مبنای فقهی در اسلام ناب محمدی دارد و در قانون اساسی هم ذکر شده است؛ این، تنفیذ آرای ملت از جانب رهبر انقلاب است و به رأی مردم قداست می‌دهد. وی در پایان افزود: نکته‌ دیگر اینکه با تنفیذ، ولایت فقیه رئیس‌جمهور را نصب می‌کند؛ جمهوریت با رأی مردم است و مشروعیت با نصب توسط ولی فقیه است.