صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۲۷

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران: مشارکت در انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی دارد

امام جمعه موقت تهران گفت: مشارکت گسترده در انتخابات و تعیین شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور، نقش تعیین کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: نظام سیاسی صالح راه را برای تعالی جامعه هموار می‌کند.

وی افزود: در آستانه هفته قوه قضائیه قرار داریم. معاون اول قوه قضائیه گزارش امید بخش و الهام آفرینی را ارائه کرد. آرزوی موفقیت برای ریاست هوشمند و پرتلاش و عالم قوه قضائیه و همه همکاران متعهد و فرهیخته آن بزرگوار در دستگاه قضائی کشور داریم و به این سخن مقام معظم رهبری اشاره می‌کنم که فرمودند توقع از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگی مردم ملموس شود، عدالت را حس کنند و این عمومیت پیدا کند. طوری شود که هر کس مورد ستم قرار گرفت فروغ امیدی در دل او باشد و به قوه قضائیه مراجعه می‌کند و داد خود را می‌ستانند و فرمودند که با این قله فاصله داریم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: بدون تردید این مهم‌ترین دغدغه ریاست قوه قضائیه است. امیدوارم همکاران هوشمند و متعهد ایشان، حقوقدانان، صاحبان دانش اندیشه در مجامع علمی و دانشگاهی از تمام ظرفیت خود استفاده کنند برای حرکت این قوه به سوی جایگاهی که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم قرار داریم. مطابق اصل ششم قانون اساسی کشور باید به اتکای آرا عمومی از راه انتخابات اداره شود و جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از ۴ دهه گذشته پرونده درخشان و افتخارآفرینی را در این حوزه ارائه کرده است؛ آن هم در کشوری با تاریخ ۲۵۰۰ سال استبداد! با این همه رهبری معظم در سال ۱۴۰۲ در بیانات بسیار مهم تعیین کننده و راهبردی خویش در حوزه انتخابات، اصولی را تبیین و در معرض نگاه عموم قرار دادند.

وی افزود: ایشان فرمودند هر دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است. اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج و ناامنی خواهد شد. این‌ها باید آویزه گوش مقامات و مسئولان ارشد و میانی کشور باشد. ایشان در ادامه فرمودند اگر حضور پرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملی را نشان می‌دهد و در ادامه به پیوند ناگسستنی حضور پرشور مردم در انتخابات، وحدت ملی، قدرت ملی و رشد و توسعه علمی و اقتصادی کشور اشاره نمودند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: امیدوارم اولاً با مشارکت بالا زمینه افزایش وحدت و اقتدار ملی فراهم گردد. ثانیاً با انتخاب شایسته‌ترین فرد، راه برای تحقق آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های اسلام و انقلاب، رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار گردد.

وی افزود: بدون تردید مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه‌ها و احزاب در انتخابات و تعیین شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور، نقش تعیین کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی، تحکیم پیوند دولت و ملت ایفا می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: لذا از جوانان عزیز، ملت بزرگوار، خانم‌ها و آقایان، همه اصناف، مجامع علمی و دانشگاهی می‌خواهم باید از این ظرفیت اقتدارآفرین که نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری حکیمانه رهبری معظم برای ملت فراهم آورده است، به شایستگی استفاده کنند و حضور خود در منطقه و جهان را در برابر قدرت‌های بزرگ با اقتدار تثبیت نمایند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات