تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۳۴۷
هزاران نفر از مردم قطر به رغم گرمای سوزان دوحه در مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس شرکت کردند.

به نقل از شبکه الجزیره قطر، هزاران نفر از مردم قطر در ساعات اولیه صبح امروز برای شرکت در مراسم تشییع جنازه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در مسجد «محمد بن عبدالوهاب» در دوحه حاضر شدند.

شبکه الجزیره گزارش داد که اوایل صبح امروز هزاران نفر از فلسطینی ها و ملیت های عربی و اسلامی مقیم دوحه به همراه قطری ها برای وداع با پیکر اسماعیل هنیه و شرکت در نماز و تشییع جنازه وی وارد مسجد محمد بن عبدالوهاب شدند.

نماز میت بر پیکر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظ وی پس از اقامه نماز جمعه در مسجد محمد بن عبدالوهاب دوحه با حضور «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و پدرش «حمد بن خلیفه» امیر قبلی قطر و شماری از رهبران حماس و شخصیت های سیاسی کشورهای منطقه برگزار و سپس برای تشییع و دفن در مقبره امام الموسس در لوسیل ( از شهرهای قطر) انتقال یافت.

«محمدرضا عارف» معاون اول رئیس‌جمهوری در راس هیاتی در این مراسم شرکت داشت.

عارف امروز برای خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس وارد دوحه پایتخت قطر شد و مورد استقبال مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان قرار گرفت.

همزمان با برگزاری نماز بر پیکر اسماعیل هنیه در دوحه، نماز میت غایب در نقاط مختلف جهان برای اسماعیل هنیه اقامه شد.

پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس عصر دیروز (پنجشنبه) از تهران به دوحه انتقال یافت.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا