سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۸۷۵
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی آماده همکاری گسترده با دکتر پزشکیان است تا او بتواند هر چه زودتر کابینه خود را تشکیل دهد.

عباس مقتدایی روز سه‌شنبه در مورد تعامل مجلس و دولت، برای تشکیل کابینه چهاردهم، گفت: مجلس در رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم معیارهای مندرج در قانون اساسی، توقعات عمومی مردم و توصیه‌های مقام معظم رهبری را مد نظر قرار می‌دهد و به مولفه‌های همچون پاکدستی، امین بودن و مورد اعتماد بودن توجه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه توقع از وزیران پیشنهادی کابینه چهاردهم این است که بتوانند نیازها و مشکلات امروز جامعه را در سطوح کلان حل کنند، افزود: مجلس شورای اسلامی آماده همکاری‌های گسترده با آقای پزشکیان است تا او بتواند هر چه زودتر کابینه خود را تشکیل دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: تعیین وزرا کار مشترک دولت و مجلس است و ملاحظات مجلس هم در انتخاب وزرا چیزی غیر از کارآمدی و به کارگیری افراد توانمند نیست.

مقتدایی گفت: مجلس و دولت در تلاش هستند تا مشکلات هر چه زودتر حل شود و ما هم در این روزها برای تشکیل کابینه به رئیس‌جمهور کمک خواهیم کرد و او هم به این نکته توجه کند که مجلس باید قانع شود تا اعتماد کند.

 فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت آغاز کردند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا