سیاسی >>  امام و رهبری >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۹۲۰
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی را به امامت جمعه شهر زنجان و نماینده ولی فقیه در استان منصوب کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای سیدمصطفی حسینی را به امامت جمعه شهر زنجان و نماینده ولی فقیه در استان منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحيمجناب حجة‌الاسلام آقای سید مصطفی حسینی دامت افاضاتهبا کناره‌گیری جناب حجة‌الاسلام آقای علی خاتمی دام‌توفیقه جناب عالی را که دارای شایستگی‌های لازم و سوابق مدیریتی و خدماتی بویژه در عرصه‌ی خدمات قرآنی می‌باشید به امامت جمعه‌ی شهر زنجان و نمایندگی خود در آن استان منصوب میکنم. مردم عزیز زنجان که به ولایتمداری و محبت اهل بیت علیهم‌السلام شهره‌اند، در حوادث گوناگون دوران انقلاب و پس از آن تا امروز، با صداقت و شجاعت، راه روشن آن بزرگواران را پی‌گرفته‌اند.انتظار از جایگاه امامت جمعهٔ آن منطقه که خاستگاه بزرگان علمی و دینی است، تلاش برای پرورش استعدادها و ارتقاء فکری و علمی و عملی در عرصه‌ی دین و سیاست و شناخت‌ها و معنویت‌ها است. جوانان پاک‌نهاد را گرامی بدارید؛ با متن مردم از همه‌ی طبقات نشست‌وبرخاست کنید؛ به تبلیغ عملی دین اهتمام بورزید؛ و محتوای خطبه‌ها و بیانات را به نصاب غنای لازم برسانید. توفیقات شما را از خداوند مسألت می‌کنم.سیدعلی خامنه‌ای27 مهر 1403

آشنایی با نماینده جدید ولی فقیه در استان زنجان

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در سال ۱۳۶۱ در شهر زنجان و در خانواده‌ای مومن ومتدین ،متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، در سال ۱۳۷۵ وارد حوزه علمیه قم شده و تا سال ۱۳۸۳ دروس سطوح عالی حوزه علمیه را به پایان برده و پس از آن در دروس خارج فقه و اصول و تفسیر از محضر آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، تبریزی، جوادی آملی بهره مندشده است.
در طی این سال‌ها به تدریس دروس حوزوی در مدرسه علمیه معصومیه قم و سایر مراکز حوزوی اشتغال داشته است و دارای تألیفات متعدد در حوزه قرآن و حدیث است‌.حجت الاسلام حسینی در رشته مدیریت عمومی مدرک دکترای حرفه‌ای از دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام را دریافت نموده و در زمینه مدیریت موفق به دریافت جایزه ملی جوان برتر شده است و سالهاست در این زمینه اشتغال به تدریس دارد. عمده‌ی فعالیت‌های علمی و تبلیغی و اجرایی حجت الاسلام حسینی برفعالیت‌های قرآنی متمرکز بوده و از همین رو ایشان، یکی از چهره‌های کشوری در زمینه قرآن شناخته می‌شوند که در برنامه‌های قرآنی و معارفی رسانه ملی نیز حضور پر رنگی دارند.
در عرصه مدیریت و مسئولیت های اجرایی نیز عناوین ذیل در کارنامه ایشان به چشم می‌خورد:قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مدیر کل اخلاق مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومهمدیر و مؤسس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومهمؤسس و مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیهمسؤول میز قرآن شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشورمسؤول مجمع قرآن بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم الاوصیاءعضو هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریمگفتنی است؛ حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی قاری و حافظ کل قرآن است.